Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. Featured

Category: Kisah Inspirasi

    Celah mana nak cari rumah harga bawah RM100K?

    “Mana ada lagi rumah harga macam tu Tok.” Tak pasal-pasal Tok kena cop ‘kaki kencing.’ Semua pasal rata-rata orang ingat, mustahil nak jumpa rumah bawah harga RM100,000. Biasa la tu. Yang banyak kita nampak kat…

    Lelaki ini kongsi kenapa biarkan isteri bekerja, walaupun mampu tanggung semua

    Kos sara hidup, semakin lama semakin tinggi. Agak susah nak hadap kehidupan sekarang, kalau tak gabung pendapatan suami isteri. Jarang sekali pasangan sekarang, salah seorang tak bekerja. Nak harapkan duit gaji si lelaki semata, mungkin…

    7 tip ini serius boleh jadikan anda jutawan hartanah. Ejen ini buat dalam masa kurang 5 tahun saja

    Semua orang berhak jadi kaya-raya. Tapi bukan dengan skim sontot-menyontot ya. Kalau nak jadi kaya, biar betul dan kena dengan caranya. Hartanah antara salah satu platform terbaik untuk korang mencapai matlamat ini. Pada hari Jumaat yang…

    Tolong kongsikan idea tip-top ini kepada semua fresh graduate

    1. Fresh graduate yang baru mula kerja tu, awal-awal lagi dah kena rancang simpan 50% daripada gaji tau. Kalau tak mampu 50%, buat 30% pun boleh, 10% pun takpa. 2. Gaji RM2,000 simpan RM1,000 (50%).…

    Brader ini ada 8 hartanah walaupun bekerja secara kontrak. Orang muda patut baca kisah inspirasi ini

    Paras ekonomi yang tak menentu buatkan ramai orang berputih mata. Dan ini termasuk pekerja dalam industri yang disangka “kebal” dan bernilai berbilion ringgit. Walaupun ada industri yang berjaya survive berpuluh tahun diserang masalah ekonomi, ia…

    Bagaimana Jutawan India Muslim Ini Menyumbang RM56.6 Juta Selama 25 Tahun Selepas Kematiannya

    Tok nak cerita satu kisah menarik mengenai jutawan India Muslim ini.. dan bagaimana harta berpotensi menyumbang kepada pahala berterusan sampai hari Akhirat Sungguh..Tok rasa inilah seharusnya yang menjadi matlamat semua pembaca GilaHartanah.com. Sebaik-baik insan adalah…

    3 Cerita yang akan buat anda fikir 10 kali untuk duduk rumah banglo.

    Ada kelakar, ada yang sadis bila Tok baca perkongsian daripada Jusni Hashim di Facebook. Orang kita memang ada persepsi, “Mesti kena duduk rumah banglo.“ Paling tidak, “Mesti kena duduk rumah besar.” Paling busuk, “Mesti kena…

    Baca pengalaman mamat ini beli 34 rumah pelaburan bermula tahun 2005 sampai 2015.

      Tok Penghulu kadang-kadang rasa nak tergelak bila baca spekulasi “guru-guru hartanah” yang ada di Malaysia. Mereka cuba untuk beritahu orang ramai bahawa mereka betul, dan cuba membuktikan orang lain salah. Satu daripadanya adalah spekulasi…

    Kisah benar – Dulu hanya menyewa. Sekarang, kutip duit sewa?

    Gaji RM1.8k di KL? Gila. Itu adalah apa yang sering keluar dari mulut orang ramai bila cakap tentang isu gaji di kota metropolitan ini. Benar, di tengah bandaraya Kuala Lumpur ini, semuanya serba serbi mahal.…

    Tips Menabung Untuk Manusia Degil

    Semua orang sedar tentang kepentingan menabung dan betapa wajibnya kita sebagai manusia yang hidup di mukabumi ini mempunyai simpanan untuk menempuh liku-liku kehidupan yang semakin mencabar ini. Dan Tok percaya, kegagalan untuk berbuat demikian bukanlah…

    Secured By miniOrange