1. Home
  2. Kisah Inspirasi

Category: Kisah Inspirasi

    Cara nak set dan capai matlamat simpanan anda dengan mudah

    Bila ada matlamat simpanan yang jelas, secara tak langsung kita akan mula menyimpan duit secara serius. Lain pula cerita kalau setakat simpan dalam bank tanpa sebarang matlamat. Potensi duit itu nak cepat lesap amatlah tinggi.…

    Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

    Dah lama Tok tak menulis pasal kisah inspirasi. Kisah seseorang menempuh dugaan dan cabaran dalam dunia pelaburan hartanah antara salah satu sumber inspirasi bagi Tok. Dan Tok pasti, ramai yang kat luar sana berkongsi pandangan…

    Hati-hati dengan tawaran JV (joint venture) dalam seminar hartanah. Ikuti kupasan Tuan Faizul Ridzuan pasal skim sontot ini

    Makin hari, makin menjadi-jadi. Tok pun tak tahu nak cakap macam mana lagi. Tapi, nak salahkan orang yang sertai skim sontot ini 100% pun tak boleh juga. Orang yang cop diri mereka sebagai “sifu” dan…

    Baru 24 tahun, dah boleh beli rumah idaman. Macam mana gadis ini buat?

    Cuba kita tengok sendiri. Berapa ramai anak muda yang dah berjaya beli rumah idaman mereka? Memang ada. Tapi Tok berani cakap, tak ramai. Ramai lagi yang masih hanyut dengan perkara duniawi kat luar sana. Patut…

    Fresh graduate ini buktikan tak mustahil beli 2 biji rumah lepas 10 bulan bekerja

    Tok percaya, pasti ramai yang suka baca pasal pengalaman orang lain. Banyak yang kita boleh belajar dari cerita mereka. Yang penting, kita takkan ulang buat kesilapan mereka yang dulu. Kalau buat jugak, Tok tak tahu…

    Lelaki ini kongsikan 5 pengajaran penting dalam bisnes dan pelaburan hartanah

    Banyak bisnes-bisnes besar yang terpaksa ‘bungkus’ sekarang. Cabaran yang ada, tak mampu untuk semua harungi. Ada yang terpaksa mengaku kalah dan akur. Tak kurang juga yang bertindak learn and adapt. Dan belum tentu lagi ilmu…

    7 gaya fikir yang jadikan lelaki ini jutawan pada umur 22 tahun

    Tok rasa, dah lama tak menulis pasal kisah inspirasi untuk korang semua. 3 hari lepas, Tok ada baca perkongsian Tucker Hughes pasal kisah kejayaan beliau kat blog Entrepreneur. Hughes baru berumur 22 tahun. Tapi, usia muda…

    Wanita ini pernah berhutang $40,000 dan berjaya jadi jutawan sebelum 30 tahun. Ini 7 tip personal beliau yang anda boleh gunakan segera

    Hidup ini tak selalunya indah. Ada hari, kita boleh bersenang-lenang. Ada hari juga, hidup kita akan ditindih oleh pelbagai jenis masalah. Tak perlu kita pandang masalah ini sebagai penghalang. Setiap halangan pengalaman berharga, dan pengalaman…

    Anda takkan mampu beli rumah sendiri selagi buat 3 kesilapan ini

    Siapa yang takde simpan impian untuk membeli rumah sendiri, kan? Sebelum kita layak beli rumah sendiri, banyak benda yang kita kena kaji dan buat kira-kira. Bayangkan pula kalau korang dah beli rumah, tapi kewangan masih…

    Celah mana nak cari rumah harga bawah RM100K?

    “Mana ada lagi rumah harga macam tu Tok.” Tak pasal-pasal Tok kena cop ‘kaki kencing.’ Semua pasal rata-rata orang ingat, mustahil nak jumpa rumah bawah harga RM100,000. Biasa la tu. Yang banyak kita nampak kat…