1. Home
  2. Featured

Category: Berita Terkini

    Jana 2 pendapatan di bawah satu bumbung – Boleh ke?

    Mungkin bila dengar tajuk dekat atas ni, ramai yang fikir: “Macam mana nak buat benda ni?” Jawapan Tok, boleh. Dengan hartanah yang betul, impian ini boleh jadi kenyataan. Ada satu jenis hartanah yang mampu berikan…

    “Serious la, boleh jana untung RM195K lepas 10 tahun?”

    Siapa yang tak suka dapat jana untung banyak ni selepas tempoh 10 tahun? Boleh kata, ini adalah idaman rata-rata para pelabur hartanah di dunia. Berdasarkan kajian NAPIC dan FAR Capital Sdn Bhd, purata peningkatan nilai…

    Bajet 2020 : Apa yang perlu anda tahu tentang hartanah dan kewangan?

    Tok akan pastikan Tok tak terlepas tengok pembentangan bajet negara setiap tahun. Bahagian yang Tok akan fokuskan dah tentulah topik berkaitan hartanah dan kewangan. Mungkin ada antara korang yang tak berkesempatan nak tengok Bajet 2020.…

    Senarai Permintaan (Wish List) Untuk Bajet 2020 Dalam Industri Hartanah

    Kuala Lumpur – Bajet 2019 yang diumumkan oleh pihak kerajaan tahun lepas pada 2 November telah mengejutkan banyak pihak. Bajet 2020 pula akan diumumkan pada 11 Oktober ini. CEO FAR Capital dan pakar pelaburan hartanah,…

    Bajet 2018 : Hal berkaitan hartanah yang anda wajib ambil tahu

    Setiap tahun, Tok memang akan tengok pembentangan bajet negara. Dan bahagian yang Tok akan fokus gila-gila, dah tentu la berkaitan dengan hartanah. Mungkin ramai yang tak mampu luangkan masa untuk tengok Bajet 2018. Jangan bimbang.…

    Anak muda, ini 3 perkara sebelum anda pilih loan rumah pertama

    Macam mana nak tahu kita pilih bank yang betul untuk loan rumah? Yang pasti, ada perkara asas yang wajib kita tahu dan buat bagi mengelak sebarang kerugian. Tindakan korang hari ini, akan tentukan kesan pada hari esok.…

    7 tip pelaburan hartanah sempoi untuk newbie. Ikut cara wanita ini

    Tengah mencari rumah untuk tujuan pelaburan? Tahniah Tok ucapkan sebab korang dah mulakan tindakan. Kalau tunggu lagi, memang lambat la nak kaut untung, kan? Tak salah beli rumah kecil dulu. Sampai masa nanti, korang boleh…

    Tanah Rizab Melayu dah pupus ke?

    Baru-baru ini, saya telah hadir memenuhi jemputan ke Konvensyen Memperkukuh Pasak Negara : Ke Arah Wasiat Lebih Tersurat. Konvensyen tersebut diadakan pada 12 hingga 13 Zulkaedah 1438H | 5 hingga 6 Ogos 2017 di Marriott…

    Pasaran hartanah Malaysia semakin menjunam? Keputusan survei ini akan ubah strategi pelaburan anda

    “Information is power” (Maklumat adalah kunci kepada kuasa). Tok yakin korang semua pasti pernah dengar pepatah mat saleh ni. Dan takde siapa pun dapat menyangkal kebenaran yang ada pada ayat tadi. Di mata pelabur hartanah,…

    Rumah serendah RM250K, hanya di BPEX 2019?

    Nah, berjaya tak Tok tarik perhatian korang? Cuma, ini bukan cobaan. Ini betul-betul (baca ikut nada suara Pendekar Mustar Pinang Sebatang). Minggu lepas, Tok ada kongsikan artikel tentang event Bumiputera Property Exhibition 2019 (BPEX 2019).…