Login

Register

Login

Register

Kisah Inspirasi

Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

Dah lama Tok tak menulis pasal kisah inspirasi. Kisah seseorang menempuh dugaan dan cabaran dalam dunia pelaburan hartanah antara salah satu sumber inspirasi bagi Tok. Dan Tok pasti, ramai yang kat luar sana berkongsi pandangan…

cabaran kewangan

Sanggup tak anda sahut 3 cabaran kewangan ini? No.2 boleh jadi penyelamat ketika poket tengah “kering”.

Cabaran adalah alat utama yang membantu kita mencapai matlamat dalam hidup. Kalau tak ada cabaran, tak timbul rasa dahagakan kejayaan. Dan kejayaan dalam bidang kewangan juga gunakan asas yang sama. Cabaran wujud bukan sekadar nak…

Cara nak set dan capai matlamat simpanan anda dengan mudah

Bila ada matlamat simpanan yang jelas, secara tak langsung kita akan mula menyimpan duit secara serius. Lain pula cerita kalau setakat simpan dalam bank tanpa sebarang matlamat. Potensi duit itu nak cepat lesap amatlah tinggi.…

Hati-hati dengan tawaran JV (joint venture) dalam seminar hartanah. Ikuti kupasan Tuan Faizul Ridzuan pasal skim sontot ini

Makin hari, makin menjadi-jadi. Tok pun tak tahu nak cakap macam mana lagi. Tapi, nak salahkan orang yang sertai skim sontot ini 100% pun tak boleh juga. Orang yang cop diri mereka sebagai “sifu” dan…

Tips Pelaburan

Semua yang anda perlu buat untuk bank approve loan rumah (supaya boleh beli rumah berkali-kali)

“Bila nak beli rumah, apa perkara pertama yang wajib korang buat?” Kacang je soalan ni. Mestilah nak kasi CCRIS dan CTOS cun melecun. Kalau tak, bank mana yang berani pinjamkan duit kepada korang? Tok dah…

Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

Dah lama Tok tak menulis pasal kisah inspirasi. Kisah seseorang menempuh dugaan dan cabaran dalam dunia pelaburan hartanah antara salah satu sumber inspirasi bagi Tok. Dan Tok pasti, ramai yang kat luar sana berkongsi pandangan…

Nak beli rumah, tapi anda tak tahu jenis-jenis loan yang ada?

Secara asas, kat Malaysia ni ada 3 jenis loan rumah yang biasa digunakan. Jenis pinjaman yang Tok maksudkan adalah basic term, semi-flexi, dan juga full-flexi. Mesti korang pernah dengar, kan? Tok baca ilmu ni kat…

Berapa Base Rate (BR) bank di Malaysia selepas penurunan OPR?

Pada 22 Januari yang lepas, Bank Negara Malaysia bertindak menurunkan kadar OPR sebanyak 0.25 basis point (mata asas).  Ini menjadikan kadar OPR berubah menjadi 2.75% daripada 3% sebelumnya, di mana penurunan sebelum ini dibuat pada…

Secured By miniOrange