Login

Register

Login

Register

Kisah Inspirasi

cabaran kewangan

Sanggup tak anda sahut 3 cabaran kewangan ini? No.2 boleh jadi penyelamat ketika poket tengah “kering”.

Cabaran adalah alat utama yang membantu kita mencapai matlamat dalam hidup. Kalau tak ada cabaran, tak timbul rasa dahagakan kejayaan. Dan kejayaan dalam bidang kewangan juga gunakan asas yang sama. Cabaran wujud bukan sekadar nak…

Cara nak set dan capai matlamat simpanan anda dengan mudah

Bila ada matlamat simpanan yang jelas, secara tak langsung kita akan mula menyimpan duit secara serius. Lain pula cerita kalau setakat simpan dalam bank tanpa sebarang matlamat. Potensi duit itu nak cepat lesap amatlah tinggi.…

Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

Dah lama Tok tak menulis pasal kisah inspirasi. Kisah seseorang menempuh dugaan dan cabaran dalam dunia pelaburan hartanah antara salah satu sumber inspirasi bagi Tok. Dan Tok pasti, ramai yang kat luar sana berkongsi pandangan…

Hati-hati dengan tawaran JV (joint venture) dalam seminar hartanah. Ikuti kupasan Tuan Faizul Ridzuan pasal skim sontot ini

Makin hari, makin menjadi-jadi. Tok pun tak tahu nak cakap macam mana lagi. Tapi, nak salahkan orang yang sertai skim sontot ini 100% pun tak boleh juga. Orang yang cop diri mereka sebagai “sifu” dan…

Tips Pelaburan

Apa impak OPR turun dari 3% kepada 2.75%?

Tok baru dapat berita ni tadi. Bank Negara Malaysia bertindak menurunkan kadar OPR (Overnight Policy Rate) menjadi 2.75%. Atas pergerakan ekonomi yang perlahan di negara kita sekarang, tindakan BNM turunkan OPR adalah untuk meransang ekonomi…

6 tip buat orang muda yang tak banyak modal, tapi berniat nak beli rumah tahun ini.

Tak semestinya pelaburan hartanah sentiasa gunakan sejumlah modal yang besar. Ada saja kes pelabur yang gunakan modal yang minima untuk membeli rumah. Bahkan ramai dah orang buat benda ni. Boleh Tok kata, kalau ada ilmu…

Sewakan atau duduk sendiri? Ini apa yang pembeli rumah pertama kali patut buat

Masih ramai lagi yang jadikan rumah pertama untuk kegunaan sendiri. Padahal Tok yakin mereka dah sedia maklum, yang tindakan ini tak kasi apa-apa untung pun. Silap hari bulan, ada yang kantoi bayar duit ansuran bulanan…

5 langkah elak deposit hangus bila anda tak jadi beli rumah

Ramai yang tak tahu pasal ni. Sebelum ni, mesti korang ingat duit deposit confirm akan melebur bila bank tak lepaskan permohonan loan rumah. Tak betul tu. Hakikatnya, korang masih ada harapan dan peluang untuk dapatkan…

Secured By miniOrange