Login

Register

Login

Register

Kisah Inspirasi

Cara nak set dan capai matlamat simpanan anda dengan mudah

Bila ada matlamat simpanan yang jelas, secara tak langsung kita akan mula menyimpan duit secara serius. Lain pula cerita kalau setakat simpan dalam bank tanpa sebarang matlamat. Potensi duit itu nak cepat lesap amatlah tinggi.…

Baru 25 tahun, dah ada 2 rumah pelaburan: 5 faedah yang anda layak gunakan untuk beli rumah pertama.

Dah lama Tok tak menulis pasal kisah inspirasi. Kisah seseorang menempuh dugaan dan cabaran dalam dunia pelaburan hartanah antara salah satu sumber inspirasi bagi Tok. Dan Tok pasti, ramai yang kat luar sana berkongsi pandangan…

Hati-hati dengan tawaran JV (joint venture) dalam seminar hartanah. Ikuti kupasan Tuan Faizul Ridzuan pasal skim sontot ini

Makin hari, makin menjadi-jadi. Tok pun tak tahu nak cakap macam mana lagi. Tapi, nak salahkan orang yang sertai skim sontot ini 100% pun tak boleh juga. Orang yang cop diri mereka sebagai “sifu” dan…

Baru 24 tahun, dah boleh beli rumah idaman. Macam mana gadis ini buat?

Cuba kita tengok sendiri. Berapa ramai anak muda yang dah berjaya beli rumah idaman mereka? Memang ada. Tapi Tok berani cakap, tak ramai. Ramai lagi yang masih hanyut dengan perkara duniawi kat luar sana. Patut…

Tips Pelaburan

Nak kahwin ke atau nak beli rumah dulu? Ini jawapannya

Posting ni agak panjang. Kalau anda spesis yang memang tak rajin nak baca, jangan mula membaca. Kalau tak, menyesal nanti. Nak LIKE saja pun takpa. Saya benarkan. Beberapa kali saya dapat soalan, “Beli rumah atau kahwin…

Nak buat pinjaman perumahan, tapi kurang jelas pasal MRTT dan MLTT? Klik dan baca perkongsian Tok ini.

  Ini jadi sebab utama wujudnya produk insurans gadai janji (atau Mortgage Insurance). Ia adalah pelan perlindungan bagi pinjaman perumahan. Kalau ada perkara buruk berlaku ke atas diri kita, pelan ini akan tanggung baki hutang…

11 Langkah beli rumah di Malaysia – Dari pilih rumah sampai dapat kunci.

Nak beli rumah di Malaysia? Selalu pening kepala tentang proses pembelian hartanah pertama? Atau mungkin itu yang menjadikan anda sedikit “tertekan” untuk memulakan langkah ke arah menjadi seorang pelabur hartanah? Artikel kali ini, Tok Penghulu…

Kira-kira yang anda patut tahu, kalau nak pelaburan hartanah sentiasa jana untung

Kita tak boleh main teka je dan bergantung pada nasib semata-mata, bila nak beli rumah untuk dibuat pelaburan. Kalau buat macam ni, tak mustahil pelaburan korang ada potensi besar untuk kecundang awal. Tok pasti semua…