Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. Featured

Category: Analisa Kawasan

    3 port makan menarik anda wajib singgah di Tanjung Malim

    Tanjung Malim terletak di selatan Perak, bersempadan dengan Negeri Selangor.  Bagi yang kurang mengenali tempat ni, di sini ada institusi pendidikan tinggi yang telah melahirkan ramai pendidik iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris. Selain dari itu,…

    Klebang, Melaka – Apa anda patut tahu tentang kawasan ini?

    Biasanya kalau sebut nama Klebang, ramai marhaen akan terbayang coconut shake Pantai Klebang yang famous tu.  Cuma, bukan itu saja penarik yang ada kat kawasan ni.  Terletak betul-betul depan pantai, korang boleh jangkakan pemandangan yang…

    Tanjung Malim – Apa anda perlu tahu tentang kawasan ini?

    Bila Tok sebut perkataan Tanjung Malim, apa perkara pertama yang terbit dalam minda korang?  Kalau Tok, pasti teringat kedai makanan yang pelbagai dekat sana. Senang cerita, kalau datang sana, perut confirm gembira.  Cuma kali ni,…

    Bandar Utama – Apa anda patut tahu tentang kawasan ini?

    Bila Tok sebut ‘Bandar Utama,’ apa yang terpacul keluar dalam minda korang?  Kalau Tok, sudah pasti kompleks membeli-belah 1 Utama. Macam-macam yang tersedia kat sini.  Cuma, pada pandangan seorang pelabur hartanah (macam korang), ini antara…

    Analisa kawasan: Seri Kembangan, kawasan segitiga emas?

    Hari ini, Tok nak kongsikan analisa kawasan dari otai pelabur hartanah Azlan Majid, yang sudah agak lama berada dalam dunia pelaburan hartanah. Kawasan yang dimaksudkan adalah Seri Kembangan. Untuk yang tinggal di Selangor, mesti tahu…

    Bandar Baru Bangi – Berbaloi ke beli rumah dekat sini?

    Apa yang terpacul dalam minda korang bila Tok sebut perkataan ‘Bangi’? Dulu, Bangi lebih dikenali sebagai pekan industri ‘koboi’ (cowboy). Sekarang, Bangi telah berubah menjadi sebagai ‘Bandar Ilmu’ (Knowledge City) semenjak 22 Jun 2008. Bandar…

    Cyberjaya – Apa yang ada dekat kawasan ini?

    Sebagai kawasan yang sedang pesat membangun, ramai rakyat Malaysia mula berikan perhatian dekat Cyberjaya.  Tak kurang juga, ada yang akan muntahkan dialog yang berbunyi seperti ini:  “Cyberjaya? Kenapa pilih untuk duduk dekat tempat jin bertendang…

    Apa anda perlu tahu tentang kawasan Cheras?

    Apa yang timbul dalam minda korang bila Tok sebut perkataan ‘Cheras’? Sebagai salah sebuah kawasan pinggir bandar terbesar di Pusat Bandaraya Kuala Lumpur, Cheras menjadi tempat tinggal pilihan ramai. Salah satu faktor utama adalah masa…

    Berbaloi ke beli kondominium dekat Damansara West?

    Pasti ramai yang tertanya-tanya: “Damansara West? Tak pernah dengar pun nama tempat ni.” Damansara West terletak dalam lingkungan kawasan USJ dan juga Subang. Sebab lokasi yang boleh tahan strategik, kebanyakan pemaju mengambil inisiatif untuk rebrand…

    Melawati – ‘Hotspot’ kediaman tenang di Klang Valley

    Berminat nak tinggal dekat tepi gunung, tapi tak nak duduk hulu sangat?  Kawasan yang Tok nak reviu ni adalah kawasan tanah tinggi yang hanya 12.5km dekat dengan KLCC. Kelebihan tinggal dekat kawasan bernama Melawati ni…

    Secured By miniOrange