Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. tips simpan duit

Tag: tips simpan duit

    3 tip tundukkan masalah berbelanja ikut emosi

    Kos tol, pengangkutan awam, serta lain-lain semakin meningkat naik. Pendek kata, ramai semakin tertekan sebab kos taraf hidup yang semakin tinggi. Tapi, ramai yang masih amalkan sikap berbelanja ikut emosi. Dan ini jelas tak baik…

    Sanggup tak anda sahut 3 cabaran kewangan ini? No.2 boleh jadi penyelamat ketika poket tengah “kering”.

    Cabaran adalah alat utama yang membantu kita mencapai matlamat dalam hidup. Kalau tak ada cabaran, tak timbul rasa dahagakan kejayaan. Dan kejayaan dalam bidang kewangan juga gunakan asas yang sama. Cabaran wujud bukan sekadar nak…

    7 tip simpan duit lebih banyak berbanding orang gaji beribu sebulan

    Ramai yang bergaji kecil rasa mereka tak mampu nak menyimpan duit untuk dana kecemasan, persaraan, dan sebagainya. Tapi ini bukan alasan untuk korang berputus asa dan mengalah. Ada banyak cara dan strategi yang boleh kita…

    Baca nasihat 5 pakar kewangan ini dan selamatkan banyak duit anda daripada melebur

    Korang tahu Tok sayang kat korang kan? Sebab itu, Tok sentiasa kongsikan tip kewangan yang baik-baik supaya kita boleh amalkan bersama. Tiap kali Tok dapat ilmu baru, akan terdetik rasa tanggungjawab untuk kongsikan kat korang…

    Ini satu lagi kaedah bajet yang bagus untuk uruskan kewangan. No #6 boleh buatkan anda jadi kaya

    Merancang bajet dengan baik boleh selamatkan duit kita. Ini supaya kita tak sesak sehingga hujung bulan nanti. Kalau tak buat, silap-silap ada yang terpaksa telan Maggi sampai dapat gaji baru. Dan Tok tak nak ini terjadi kat…

    Nak simpan banyak duit, walaupun baru mula bekerja? Ini strategi khas untuk anda

    Bajet yang baik tak bertumpu kat kebolehan kita membayar segala bil setiap kali hujung bulan semata-mata (Tok yakin korang dah tahu perkara ni). Ia sebagai penentu berapa banyak yang kita boleh belanjakan, dan pada apa…

    5 cara berkesan didik anak anda menyimpan duit dari sekarang

    “Melentur buluh biarlah dari rebungnya.” Ini adalah pepatah Melayu yang sering disebut, namun kurang dipraktikkan oleh ramai orang. Lagi-lagi zaman serba canggih ini. Ibu bapa masa kini lebih senang hulurkan tablet kat anak mereka, berbanding…

    5 langkah gempak kukuhkan kewangan fresh graduate

    Rata-rata anak muda yang dah graduate dan baru mula bekerja, akan lupakan dulu hal menyimpan dan mengurus kewangan. Harus la, kan? Dah penat-penat belajar, takkan nak terus mula menyimpan. Kena la enjoy dulu, balas dendam…

    Ajar pasangan anda 7 ilmu kewangan ini sebelum kahwin

    Kalau ada ilmu, korang boleh hidup dan survive di mana-mana celah pelusuk dunia. Setuju? Dengan ilmu, baru kita boleh uruskan sesuatu perkara dengan efisyen. Dan ini termasuk dalam bab kewangan. Hari ni, Tok nak sentuh…

    “Makin hari, makin tua. Tapi simpanan kau tak ke mana”

    Ini soalan paling famous yang semua orang ada : “Berapa banyak kena simpan setiap bulan, supaya masa depan kewangan aku tak rabak?” Dah macam-macam jawapan dan tip yang pakar kewangan berikan. Ada yang cadangkan 20%…

    Secured By miniOrange