1. Home
  2. Featured

Category: Tip beli rumah

    Lelaki ini kongsi 8 tip beli rumah pertama. Anda tahu No. #5, anda selamat

    Tak senang, dan tak pula terlalu susah kalau nak beli rumah pertama. Janji korang sediakan diri dengan ilmu yang betul. Banyak masalah yang korang boleh elak masa nak beli rumah tu nanti. Kalau tak, dah…

    18 perkara wajib buat sebelum beli rumah untuk duduk sendiri

    Rumah, bukan ‘barang’ yang selalu dibeli oleh ramai orang. Kalau yang kerap membeli tu, mungkin tergolong sebagai pelabur. Tapi kali ni, Tok nak fokus 100% kat orang yang nak beli rumah duduk sendiri. Yang pasang…

    5 punca anda gagal beli rumah second hand murah. Ramai kantoi kat No. #3

    Pasti semua orang nak beli rumah second hand pada harga yang murah. Cuma peluang ni, tak senang nak dapat. Tapi tak mustahil kalau korang tahu cara. Banyak yang korang kena buat. Selain daripada mengkaji mana…

    Checklist beli rumah pertama. Dah periksa ke 14 perkara ini?

    Tahniah, korang dah mulakan langkah untuk beli rumah pertama. Cuma, bukan satu perkara mudah untuk membeli rumah. Ada banyak perkara yang korang kena buat supaya tak ‘tersontot’ diri sendiri di kemudian hari. Mungkin korang tengah…

    Gaji RM2,000, tapi beli rumah setiap 6 bulan?

    Mungkin ramai yang terkejut lepas baca headline kat atas ni. Kalau terkejut je, takpe. Yang pasti, akan ada yang lomparkan macam-macam cemuhan dan tomahan sebab tak percaya. Rasa perkara ni mustahil? Korang boleh cakap macam…

    4 tip power beli apartmen yang susah rugi

    Kalau kita tengok secara kasar, ramai orang Malaysia suka beli rumah jenis apartmen. Rumah jenis ni memang cukup sesuai dengan keadaan di negara kita. Ia adalah alternatif terbaik selain daripada rumah landed (yang sekarang ni,…

    Gaji ciput, tapi nak beli rumah? Baca 9 tip power ini

    “Apa masalah utama untuk orang bergaji kecil yang nak beli rumah?” Antara alasan yang paling ramai orang pakai adalah kekangan kat bahagian kewangan, dan tak tahu asas beli rumah pertama yang betul. Tok percaya. Kalau…

    Cara elak beli rumah yang tak kena dengan harga?

    Takde siapa yang suka bayar harga lebih daripada yang sepatutnya. Tak kira la apa-apa jenis barang sekalipun. Nak beli rumah, tapi tak check dulu nilai semasa rumah yang korang nak beli. Ini salah satu perkara…

    “Hanya RM270 sebulan?” – Cara kumpul deposit rumah RM500K

    “Simpan RM500 sebulan? Banyak tu. Aku mana mampu” – Azrin Lebih 50% rakyat Malaysia bergaji bawah RM2,000 (menurut kajian The Edge). Lepas tolak macam-macam, agak-agak berapa baki yang tinggal? Buat korang yang serius nak kumpul…

    Bank senang approve permohonan loan rumah anda berkali-kali. Jaga 8 perkara ini

    Kalau mudahkan kerja pegawai bank, tak mustahil mereka senang-senang luluskan setiap permohonan loan rumah korang. Bayangkan. Dah la mereka kena uruskan beratus (mungkin beribu) permohonan dalam satu hari. Dan korang pulak, tak sediakan semua dokumen…