Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. pinjaman perumahan

Tag: pinjaman perumahan

    Panduan supaya orang muda senang nak beli rumah pertama. Baca 11 tip ini sekarang

    Mesti korang seronok dapat kerja, kan? Alhamdulillah. Boleh la lepas ni mula kumpul duit untuk beli rumah pertama. Tapi, nak beli rumah bukan satu perkara yang mudah dibuat. Bukan macam nak beli Choki Choki kat…

    Teringin nak beli rumah? Ini apa yang bank tengok untuk luluskan permohonan loan rumah impian anda

    “Apa proses paling leceh (tapi penting gila) bila nak membeli rumah?” Dah tentu hal yang melibatkan proses nak dapatkan loan rumah. Dan pada kajian Tok, ramai sangat yang kantoi bab ni. Bank tak senang-senang bagi…

    Kenapa ada orang beli rumah pertama tak dapat 90% loan?

    Ramai dah sedia tahu. Semua orang layak dapatkan LTV (margin pembiayaan, juga dikenali sebagai Loan to Value) sebanyak 90% untuk beli 2 biji rumah pertama. Tapi, betul ke dapat 90%? Tak semua. Ramai je yang…

    Beli rumah pelaburan untuk pelajaran anak-anak – 3 benda anda wajib elak buat supaya impian ini terjamin

    Tok tengok dah semakin bertambah ramai jemaah pelabur hartanah. Ini satu petanda yang bagus. Ada banyak sebab orang melabur dalam hartanah. Dan salah satu sebab yang buatkan ramai orang melabur dalam pelaburan ni, tak lain…

    3 jenis loan yang anda boleh guna untuk beli rumah pertama. Ramai yang guna No. #2

    Sebelum membeli rumah, bagus untuk kita kaji dan kenal pasti dulu jenis-jenis loan yang ada. Secara asas, kat Malaysia ni ada 3 jenis loan rumah yang biasa digunakan. Jenis pinjaman yang Tok maksudkan adalah basic…

    “Kenapa susah sangat nak lulus loan rumah ni?” – Aiman

    Makin ramai pulak orang mengadu susah nak dapat loan rumah sekarang ni. Dan masalah utama yang Tok nampak, adalah kurang ilmu dalam perkara ini. Apa-apa pun, kena kira dulu berapa jumlah pinjaman yang korang layak dapatkan. “Macam…

    Bank senang approve permohonan loan rumah anda berkali-kali. Jaga 8 perkara ini

    Kalau mudahkan kerja pegawai bank, tak mustahil mereka senang-senang luluskan setiap permohonan loan rumah korang. Bayangkan. Dah la mereka kena uruskan beratus (mungkin beribu) permohonan dalam satu hari. Dan korang pulak, tak sediakan semua dokumen…

    Kenapa lelaki ini tak galakkan beli hartanah pelaburan bawah RM200,000 di Klang Valley?

    “Betul ke semua hartanah confirm buat untung?” Hakikatnya, tak semua. Dah nama pun pelaburan, pasti akan ada terselit risiko tak kira besar atau kecil. Apa-apa pun, kena kaji dulu tahap kemampuan kewangan kita. Baru kita…

    Kantoi bayar ansuran rumah? Awas. Klausa ini bakal buatkan installment anda meningkat lebih tinggi

    Basically, Tok nampak ada 2 jenis manusia kat muka bumi ni. Pertama, jenis yang rajin membaca sampai habis. Yang ke-2, jenis yang tak membaca setengah jalan (atau lebih teruk, tak membaca langsung). Sekarang, tanya diri…

    4 perkara yang anda wajib kaji sebelum pilih loan untuk rumah pertama

    Boleh jadi korang akan susah kalau tersilap pilih loan rumah. Bayangkan kalau tersalah pilih. Pasti kewangan korang sedikit sebanyak akan terjejas. Tambahan pula, duit tu akan dibazirkan begitu saja. Dan mesti korang tak nak perkara…

    Secured By miniOrange