1. Home
  2. Featured

Category: Tips cari rumah sewa

    4 tip elak jadi mangsa scammer rumah sewa. No. #3 paling penting

    “Aktiviti scammer dah menular hingga ke bab menyewa rumah. Ramai dah yang jadi mangsa.” Dari membeli, sekarang beralih ke sewa rumah. Senang-senang je scammer tu rembat duit orang yang susah-payah bekerja. Nak cari rumah sewa…

    Lelaki ini kongsikan 6 tip cari rumah sewa dengan cepat. Boleh jimatkan banyak masa anda

    Korang masih mencari rumah sewa? Teringat Tok masa belajar kat universiti dulu. Nak cari rumah sewa bukan satu kerja yang senang. Mungkin masa tu, belum belajar lagi tip yang bakal Tok kongsikan kat korang kejap…

    5 tip berunding dengan tuan rumah untuk sewa yang lebih murah

    Tak kisah la korang baru mencari rumah ataupun nak renew kontrak sewa, proses rundingan adalah satu perkara yang penting. Kekuatan rundingan korang bergantung kepada permintaan semasa dan nilai korang sendiri sebagai seorang penyewa. Macam mana…

    Apa fungsi sebenar duit deposit yang penyewa bayar?

    Sebelum menyewa rumah, pasti korang pernah dengar ayat kat bawah ni daripada mulut tuan rumah : “Jadi menyewa, kan? Nanti adik/kakak bayar 2 + 1 kat saya sebagai duit deposit ya.” Tapi, berapa ramai yang…

    3 garis panduan beli atau sewa rumah cara Islam

    Selalunya, kita akan kaji segala aspek luaran sebelum membeli atau menyewa mana-mana rumah. Dan biasanya, ini akan tertumpu kepada hal halal-haram semasa nak pilih jenis loan rumah yang korang nak gunakan. Mungkin ramai lagi yang…