Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. kisah inspirasi

Tag: kisah inspirasi

    4 tip elak jadi mangsa scammer rumah sewa. No. #3 paling penting

    “Aktiviti scammer dah menular hingga ke bab menyewa rumah. Ramai dah yang jadi mangsa.” Dari membeli, sekarang beralih ke sewa rumah. Senang-senang je scammer tu rembat duit orang yang susah-payah bekerja. Nak cari rumah sewa…

    Baru 24 tahun, dah boleh beli rumah idaman. Macam mana gadis ini buat?

    Cuba kita tengok sendiri. Berapa ramai anak muda yang dah berjaya beli rumah idaman mereka? Memang ada. Tapi Tok berani cakap, tak ramai. Ramai lagi yang masih hanyut dengan perkara duniawi kat luar sana. Patut…

    Macam mana lelaki ini urus gaji RM1,100 sewaktu mula bekerja?

    Selagi tak belajar urus kewangan dengan betul, selagi tu kewangan kita takkan sihat walafiat. Anak muda yang baru bekerja pasti akan hadapi masalah ini. Dugaan untuk hanyut dalam kancah pembaziran amat la besar. Jangan risau.…

    Celah mana nak cari rumah harga bawah RM100K?

    “Mana ada lagi rumah harga macam tu Tok.” Tak pasal-pasal Tok kena cop ‘kaki kencing.’ Semua pasal rata-rata orang ingat, mustahil nak jumpa rumah bawah harga RM100,000. Biasa la tu. Yang banyak kita nampak kat…

    Lelaki ini kongsi kenapa biarkan isteri bekerja, walaupun mampu tanggung semua

    Kos sara hidup, semakin lama semakin tinggi. Agak susah nak hadap kehidupan sekarang, kalau tak gabung pendapatan suami isteri. Jarang sekali pasangan sekarang, salah seorang tak bekerja. Nak harapkan duit gaji si lelaki semata, mungkin…

    7 tip ini serius boleh jadikan anda jutawan hartanah. Ejen ini buat dalam masa kurang 5 tahun saja

    Semua orang berhak jadi kaya-raya. Tapi bukan dengan skim sontot-menyontot ya. Kalau nak jadi kaya, biar betul dan kena dengan caranya. Hartanah antara salah satu platform terbaik untuk korang mencapai matlamat ini. Pada hari Jumaat yang…

    “Baru tahu langit tinggi rendah” – Ini realiti bekerja di bumi Kangaroo

    Australia dikenali dalam kalangan masyarakat umum di negara kita pada hari ini sebagai pilihan utama bagi mereka yang ingin bekerja dan mencari pengalaman menetap di negara luar. Tapi apakah realiti sebenar yang dihadapi rakyat kita…

    Gaji RM3K, masih tak beli kereta? Baca perkongsian wanita ini

    “Penat saya belajar dulu, Tok. Dah dapat kerja, kena la keluar kereta dulu!” Bait ayat ini masih lagi jelas berkumandang dari mulut mahasiswa dan mahasiswi dalam negara kita. Masih ada, tapi bukan semua. Selagi ayat…

    Anak muda sekarang, miskin 5 kali ganda daripada orang dulu?

    Boleh jadi, tajuk dekat atas ni buatkan ramai orang gelisah tak sudah. “Macam mana pulak anak muda sekarang lebih miskin berbanding orang dulu? Bukan gaji lebih banyak ke sekarang?” Betul. Cuma, tak ramai yang sedar.…

    “Mak bapak pilihkan kerjaya aku. Apa nak buat?” – Maryam

    Ini dilema yang ramai anak muda terpaksa hadapi sekarang ni. Selagi boleh, semua kena ikut telunjuk ibu bapa. Alasan popular yang mereka selalu gunakan adalah : “Aku makan garam dulu sebelum korang.” Ayat ini, ada…