Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. cara simpan duit

Tag: cara simpan duit

    3 tip tundukkan masalah berbelanja ikut emosi

    Kos tol, pengangkutan awam, serta lain-lain semakin meningkat naik. Pendek kata, ramai semakin tertekan sebab kos taraf hidup yang semakin tinggi. Tapi, ramai yang masih amalkan sikap berbelanja ikut emosi. Dan ini jelas tak baik…

    7 tip simpan duit lebih banyak berbanding orang gaji beribu sebulan

    Ramai yang bergaji kecil rasa mereka tak mampu nak menyimpan duit untuk dana kecemasan, persaraan, dan sebagainya. Tapi ini bukan alasan untuk korang berputus asa dan mengalah. Ada banyak cara dan strategi yang boleh kita…

    Ini satu lagi kaedah bajet yang bagus untuk uruskan kewangan. No #6 boleh buatkan anda jadi kaya

    Merancang bajet dengan baik boleh selamatkan duit kita. Ini supaya kita tak sesak sehingga hujung bulan nanti. Kalau tak buat, silap-silap ada yang terpaksa telan Maggi sampai dapat gaji baru. Dan Tok tak nak ini terjadi kat…

    Nak simpan banyak duit, walaupun baru mula bekerja? Ini strategi khas untuk anda

    Bajet yang baik tak bertumpu kat kebolehan kita membayar segala bil setiap kali hujung bulan semata-mata (Tok yakin korang dah tahu perkara ni). Ia sebagai penentu berapa banyak yang kita boleh belanjakan, dan pada apa…

    5 cara berkesan didik anak anda menyimpan duit dari sekarang

    “Melentur buluh biarlah dari rebungnya.” Ini adalah pepatah Melayu yang sering disebut, namun kurang dipraktikkan oleh ramai orang. Lagi-lagi zaman serba canggih ini. Ibu bapa masa kini lebih senang hulurkan tablet kat anak mereka, berbanding…

    3/4 rakyat Malaysia tak ada simpanan kecemasan (walaupun RM1,000)?

    Ayat ni, tak terbit sekadar suka-suka. Ini adalah fakta berasaskan kajian. Bayangkan, 75% rakyat Malaysia susah nak menyimpan. Walaupun RM1,000 untuk simpanan kecemasan. Hanya 25% je yang terselamat. Ubat utama untuk masalah ni adalah kesedaran…

    5 langkah gempak kukuhkan kewangan fresh graduate

    Rata-rata anak muda yang dah graduate dan baru mula bekerja, akan lupakan dulu hal menyimpan dan mengurus kewangan. Harus la, kan? Dah penat-penat belajar, takkan nak terus mula menyimpan. Kena la enjoy dulu, balas dendam…

    Siapa kata gaji bawah RM2,000 tak boleh kumpul banyak duit? Buat tip ini dan simpan RM27,000 dalam masa 5 tahun

    Tok pernah cakap sebelum ni (tak ingat? Klik sini untuk baca). Kalau nak menyimpan, memang kita kena paksa diri sendiri. Kalau tak, sampai ke sudah takkan berjaya kumpul duit. Dan halangan paling besar (yang banyak…

    Penjelasan mudah kenapa anda patut pentingkan “volume” dalam ASB Financing (dan jana keuntungan 5 kali ganda berbanding biasa).

    Ada macam-macam teknik dan strategi supaya kita boleh manipulasi ASB Financing, dan kaut keuntungan yang lumayan. Dan bila Tok cakap macam ni, dah tentu ia berkait secara langsung dengan ilmu. Dengan ilmu yang betul dan…

    Tak usah gatal tangan nak melabur selagi tak belajar dan buat 8 perkara ini

    Macam mana nak bergerak ke perkara yang lebih advance, selagi perkara asas kita tak buat dan master? Nak mula melabur, kena ada simpanan. Kalau yang ni pun dah kantoi, Tok nasihatkan baik tak usah melabur…

    Secured By miniOrange