Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. cara simpan duit

Tag: cara simpan duit

    3/4 rakyat Malaysia tak ada simpanan kecemasan (walaupun RM1,000)?

    Ayat ni, tak terbit sekadar suka-suka. Ini adalah fakta berasaskan kajian. Bayangkan, 75% rakyat Malaysia susah nak menyimpan. Walaupun RM1,000 untuk simpanan kecemasan. Hanya 25% je yang terselamat. Ubat utama untuk masalah ni adalah kesedaran…

    5 langkah gempak kukuhkan kewangan fresh graduate

    Rata-rata anak muda yang dah graduate dan baru mula bekerja, akan lupakan dulu hal menyimpan dan mengurus kewangan. Harus la, kan? Dah penat-penat belajar, takkan nak terus mula menyimpan. Kena la enjoy dulu, balas dendam…

    Siapa kata gaji bawah RM2,000 tak boleh kumpul banyak duit? Buat tip ini dan simpan RM27,000 dalam masa 5 tahun

    Tok pernah cakap sebelum ni (tak ingat? Klik sini untuk baca). Kalau nak menyimpan, memang kita kena paksa diri sendiri. Kalau tak, sampai ke sudah takkan berjaya kumpul duit. Dan halangan paling besar (yang banyak…

    Penjelasan mudah kenapa anda patut pentingkan “volume” dalam ASB Financing (dan jana keuntungan 5 kali ganda berbanding biasa).

    Ada macam-macam teknik dan strategi supaya kita boleh manipulasi ASB Financing, dan kaut keuntungan yang lumayan. Dan bila Tok cakap macam ni, dah tentu ia berkait secara langsung dengan ilmu. Dengan ilmu yang betul dan…

    Tak usah gatal tangan nak melabur selagi tak belajar dan buat 8 perkara ini

    Macam mana nak bergerak ke perkara yang lebih advance, selagi perkara asas kita tak buat dan master? Nak mula melabur, kena ada simpanan. Kalau yang ni pun dah kantoi, Tok nasihatkan baik tak usah melabur…

    Praktikkan tip ini untuk capai simpanan minimum RM10,000. Nak dapat lebih, pun boleh

    Sebelum capai jumlah simpanan yang lebih ohsem, elok untuk kita mulakan secara kecil-kecilan dulu. Baik lagi bermula sikit-sikit, daripada tak menyimpan langsung. Jujur Tok cakap. Kalau boleh, Tok nak korang ada simpanan lebih daripada jumlah…

    Nak simpan banyak duit, walaupun baru mula bekerja? Ini strategi khas untuk anda

    Bajet yang baik tak bertumpu kat kebolehan kita membayar segala bil setiap kali hujung bulan semata-mata (Tok yakin korang dah tahu perkara ni). Ia sebagai penentu berapa banyak yang kita boleh belanjakan, dan pada apa…

    Cara nak set dan capai matlamat simpanan anda dengan mudah

    Bila ada matlamat simpanan yang jelas, secara tak langsung kita akan mula menyimpan duit secara serius. Lain pula cerita kalau setakat simpan dalam bank tanpa sebarang matlamat. Potensi duit itu nak cepat lesap amatlah tinggi.…

    4 langkah mudah mulakan simpanan dana kecemasan segera

    Katakan satu hari, kita terpaksa gunakan RM3,000 untuk satu kecemasan yang tak disangka, dan kita langsung tak ada dana kecemasan untuk kita gunakan? Hidup ni tak sentiasa indah belaka. Kita tak tahu bila malapetaka akan…

    7 tip simpan duit lebih banyak berbanding orang gaji beribu sebulan

    Ramai yang bergaji kecil rasa mereka tak mampu nak menyimpan duit untuk dana kecemasan, persaraan, dan sebagainya. Tapi ini bukan alasan untuk korang berputus asa dan mengalah. Ada banyak cara dan strategi yang boleh kita…