Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. beli rumah

Tag: beli rumah

    5 tip bantu newbie beli rumah lelong macam otai dan buat untung (paling kurang) 1 kali ganda

    Korang baru pertama kali nak beli rumah lelong? Proses membeli rumah bergantung kat jenis rumah yang kita nak beli tu. Bermakna, proses beli rumah lelong akan jadi berbeza sikit dengan proses membeli rumah undercons atau…

    Nak beli rumah baru? Tip ini boleh selamatkan banyak duit anda

    Syok planning nak beli rumah baru? Mestilah. Akhirnya, dapat juga korang capai satu matlamat yang ramai orang idamkan. Lepas dah dapat kunci rumah (tahniah Tok ucapkan) nanti, ada beberapa benda yang kita kena buat dulu.…

    6 tip buat orang muda yang tak banyak modal, tapi berniat nak beli rumah tahun ini.

    Tak semestinya pelaburan hartanah sentiasa gunakan sejumlah modal yang besar. Ada saja kes pelabur yang gunakan modal yang minima untuk membeli rumah. Bahkan ramai dah orang buat benda ni. Boleh Tok kata, kalau ada ilmu…

    Sewakan atau duduk sendiri? Ini apa yang pembeli rumah pertama kali patut buat

    Masih ramai lagi yang jadikan rumah pertama untuk kegunaan sendiri. Padahal Tok yakin mereka dah sedia maklum, yang tindakan ini tak kasi apa-apa untung pun. Silap hari bulan, ada yang kantoi bayar duit ansuran bulanan…

    Panduan supaya orang muda senang nak beli rumah pertama. Baca 11 tip ini sekarang

    Mesti korang seronok dapat kerja, kan? Alhamdulillah. Boleh la lepas ni mula kumpul duit untuk beli rumah pertama. Tapi, nak beli rumah bukan satu perkara yang mudah dibuat. Bukan macam nak beli Choki Choki kat…

    Belajar cara bayaran deposit bila anda nak beli 4 hartanah ini.

    Sebelum nak mula membeli hartanah, wajib kita cari ilmu untuk elakkan sebarang masalah berlaku. Antara pecahan ilmu hartanah adalah cara bayaran deposit sewaktu nak beli sesuatu hartanah, tak kisah untuk pelaburan atau duduk sendiri. Dan…

    Teringin nak beli rumah? Ini apa yang bank tengok untuk luluskan permohonan loan rumah impian anda

    “Apa proses paling leceh (tapi penting gila) bila nak membeli rumah?” Dah tentu hal yang melibatkan proses nak dapatkan loan rumah. Dan pada kajian Tok, ramai sangat yang kantoi bab ni. Bank tak senang-senang bagi…

    Step-by-step cara beli rumah second hand – Semua yang anda perlu buat sampai dapat kunci

    Normal kalau korang takut bila nak membeli rumah pertama. Tapi kalau terus layan perasaan takut tu, sampi ke sudah korang takkan dapat beli rumah. Ramai yang gagal melangkah dengan yakin sebab tak tahu asas yang…

    Cara-cara kenal pasti penipuan dalam urusan jual beli hartanah. Pelabur baru wajib baca

    Tok nasihatkan korang berhati-hati kalau korang nak melabur dalam pelaburan hartanah. Sebab kalau salah buat, ia boleh buatkan korang rugi banyak. Silap-silap, boleh cecah ratus ribu hingga jutaan ringgit. Dan yang paling penting, jaga diri…

    Baca ini sebelum anda lawat dan beli rumah untuk pelaburan. Pelabur kali pertama wajib baca

    Alhamdulillah. Korang dah semakin hampir nak membeli rumah pertama untuk dibuat pelaburan. Tok harap korang dah sediakan apa yang patut ya. Tapi, tak bermakna dah buat segala persediaan, kerja kita dah selesai. Bagi yang pertama…

    Secured By miniOrange