Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. beli rumah pertama

Tag: beli rumah pertama

    9 sebab popular bank reject loan rumah anda

    Siapa tak sakit hati bila bank reject permohonan loan rumah? Tapi, bukan semuanya 100% salah bank. Kebanyakan masa, pemohon sendiri yang tak cukup bersedia. Ada sesetengah kes, dokumen yang diperlukan tak cukup. Ada juga yang…

    Ini ‘bom jangka’ peminjam wajib berjaga-jaga. 99% yang buat loan rumah tak tahu tentang ini

    Kalau korang baca Offer Letter sampai habis, korang pasti tahu perkara ini. Bila tiba masa membeli rumah, korang wajib tahu setiap isi kandungan yang ada dalam tu. Baru tahu apa yang boleh dan tak boleh…

    7 tip sempoi untuk anak muda cepat-cepat beli rumah pertama. No. #5 bagi loan anda senang lulus

    Kesedaran di antara golongan muda (yang baru graduate dan dapat kerja) tentang membeli rumah seawal mungkin, bukan satu isu yang baru. Masa silih berganti. Tok yakin, ramai dah pasak mindset ni ke dalam minda. Cuma,…

    Lelaki ini kongsi 8 tip beli rumah pertama. Anda tahu No. #5, anda selamat

    Tak senang, dan tak pula terlalu susah kalau nak beli rumah pertama. Janji korang sediakan diri dengan ilmu yang betul. Banyak masalah yang korang boleh elak masa nak beli rumah tu nanti. Kalau tak, dah…

    18 perkara wajib buat sebelum beli rumah untuk duduk sendiri

    Rumah, bukan ‘barang’ yang selalu dibeli oleh ramai orang. Kalau yang kerap membeli tu, mungkin tergolong sebagai pelabur. Tapi kali ni, Tok nak fokus 100% kat orang yang nak beli rumah duduk sendiri. Yang pasang…

    Checklist beli rumah pertama. Dah periksa ke 14 perkara ini?

    Tahniah, korang dah mulakan langkah untuk beli rumah pertama. Cuma, bukan satu perkara mudah untuk membeli rumah. Ada banyak perkara yang korang kena buat supaya tak ‘tersontot’ diri sendiri di kemudian hari. Mungkin korang tengah…

    4 tip power beli apartmen yang susah rugi

    Kalau kita tengok secara kasar, ramai orang Malaysia suka beli rumah jenis apartmen. Rumah jenis ni memang cukup sesuai dengan keadaan di negara kita. Ia adalah alternatif terbaik selain daripada rumah landed (yang sekarang ni,…

    Gaji ciput, tapi nak beli rumah? Baca 9 tip power ini

    “Apa masalah utama untuk orang bergaji kecil yang nak beli rumah?” Antara alasan yang paling ramai orang pakai adalah kekangan kat bahagian kewangan, dan tak tahu asas beli rumah pertama yang betul. Tok percaya. Kalau…

    Cara elak beli rumah yang tak kena dengan harga?

    Takde siapa yang suka bayar harga lebih daripada yang sepatutnya. Tak kira la apa-apa jenis barang sekalipun. Nak beli rumah, tapi tak check dulu nilai semasa rumah yang korang nak beli. Ini salah satu perkara…

    Capai matlamat pelaburan hartanah, dan buat untung paling kurang 1 kali ganda dengan strategi ini

    Sebelum mencapai sebarang matlamat, kenalah tetapkan matlamat yang kita nak capai dulu. Ini adalah asas yang semua orang patut buat. Ramai juga yang tanya kat Tok. Ada tak strategi yang boleh bantu mencapai matlamat pelaburan…