1. Home
  2. Featured

Category: Tip simpan duit untuk melabur

    Elakkan duit bocor guna 7 strategi ini

    Pengaruh emosi adalah salah satu punca utama yang gagalkan kita mengurus kewangan dengan baik. Sebab itu kena cari ilmu dan disiplinkan diri dalam bab ini. Kalau tak, potensi kewangan kita ke laut adalah amat besar.…

    Nak berjimat, tapi tak nak nampak ketara sangat? Ini 5 tip untuk anda

    Ada orang tak kisah dengan apa yang orang lain nak kata bila hidup secara berhemat (dari segi berbelanja). Dan adalah satu hakikat juga, tak semua orang macam ini. Bukan semua orang boleh kawal perasaan malu…

    Tip daripada 5 jutawan ini akan buatkan anda nak berjimat segera

    Adalah satu kejayaan bila kita berjaya buat RM1 juta (atau lebih). Tapi, adalah topik yang jauh berbeza kalau kita bercakap pasal nak simpan dan kembangkan duit itu. Gaya hidup mewah jelas tak elok jadi amalan…

    Kumpul deposit rumah RM170,000 dalam masa kurang 3 tahun. Macam mana lelaki ini buat?

    Bukan satu kerja yang senang untuk menyimpan duit. Tapi kalau ada niat nak berumah (rumah je ya, belum termasuk ‘tangga’nya lagi), ini satu perkara yang wajib korang buat. Kalau kumpul macam tu je, memang lambat…

    Teknik simple ini bantu anda melancong setiap tahun dan simpan banyak duit

    Siapa yang nak melancong tiap-tiap tahun, tapi masih boleh simpan banyak duit? Fuh, korang dapat 2 kelebihan dalam 1 tindakan tu. Rare kot. Timbul pula soalan ni dalam kepala Tok: “Ada ke cara yang boleh…

    Tolong kongsikan idea tip-top ini kepada semua fresh graduate

    1. Fresh graduate yang baru mula kerja tu, awal-awal lagi dah kena rancang simpan 50% daripada gaji tau. Kalau tak mampu 50%, buat 30% pun boleh, 10% pun takpa. 2. Gaji RM2,000 simpan RM1,000 (50%).…

    Cara berkesan simpan duit. Walaupun nafsu belanja kuat mengalahkan harimau buas.

    Letih juga kalau Tok asyik cerita pasal hartanah dalam blog ini. Penulisan Tok kali ini tidak menyentuh tentang pelaburan hartanah. Tetapi lebih kepada aspek kewangan. Buat pengetahuan anda, Tok selalu terima e-mel daripada pembaca-pembaca blog…

    Tips Menabung Untuk Manusia Degil

    Semua orang sedar tentang kepentingan menabung dan betapa wajibnya kita sebagai manusia yang hidup di mukabumi ini mempunyai simpanan untuk menempuh liku-liku kehidupan yang semakin mencabar ini. Dan Tok percaya, kegagalan untuk berbuat demikian bukanlah…

    15 cara pelabur newbie simpan banyak duit untuk beli rumah tahun ini (Siri #1)

    Ramai yang nak beli rumah, tapi takde sediakan simpanan yang cukup. Macam mana nak buat? Mana-mana pelaburan pun, wajib kita sediakan modal. Sikit atau banyak tu, bergantung. Tapi jangan la langsung tak prepare sesen pun.…

    15 cara pelabur newbie simpan banyak duit untuk beli rumah tahun ini (Siri Akhir)

    Ada masalah nak simpan duit? Hakikat ni, korang kena belajar telan. Selagi korang tak belajar kumpul duit, selagi tu harapan korang nak beli rumah tipis. Nak tak nak, memang kena kumpul. Sebab tu penting untuk…