Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. tips uruskan duit

Tag: tips uruskan duit

    3 tip tundukkan masalah berbelanja ikut emosi

    Kos tol, pengangkutan awam, serta lain-lain semakin meningkat naik. Pendek kata, ramai semakin tertekan sebab kos taraf hidup yang semakin tinggi. Tapi, ramai yang masih amalkan sikap berbelanja ikut emosi. Dan ini jelas tak baik…

    Sanggup tak anda sahut 3 cabaran kewangan ini? No.2 boleh jadi penyelamat ketika poket tengah “kering”.

    Cabaran adalah alat utama yang membantu kita mencapai matlamat dalam hidup. Kalau tak ada cabaran, tak timbul rasa dahagakan kejayaan. Dan kejayaan dalam bidang kewangan juga gunakan asas yang sama. Cabaran wujud bukan sekadar nak…

    Sebab apa ramai orang lebih suka beli kereta dulu berbanding beli rumah?

    “Fuh, akhirnya. Berjaya juga aku genggam segulung ijazah.” Dan korang pasti dah tahu apa yang ada dalam fikiran sesetengah graduan. Bila dah mula kerja nanti, mereka akan beli apa dulu? Yalah. Dah penat belajar. Mestilah…

    7 tip simpan duit lebih banyak berbanding orang gaji beribu sebulan

    Ramai yang bergaji kecil rasa mereka tak mampu nak menyimpan duit untuk dana kecemasan, persaraan, dan sebagainya. Tapi ini bukan alasan untuk korang berputus asa dan mengalah. Ada banyak cara dan strategi yang boleh kita…

    Baca nasihat 5 pakar kewangan ini dan selamatkan banyak duit anda daripada melebur

    Korang tahu Tok sayang kat korang kan? Sebab itu, Tok sentiasa kongsikan tip kewangan yang baik-baik supaya kita boleh amalkan bersama. Tiap kali Tok dapat ilmu baru, akan terdetik rasa tanggungjawab untuk kongsikan kat korang…

    Ini satu lagi kaedah bajet yang bagus untuk uruskan kewangan. No #6 boleh buatkan anda jadi kaya

    Merancang bajet dengan baik boleh selamatkan duit kita. Ini supaya kita tak sesak sehingga hujung bulan nanti. Kalau tak buat, silap-silap ada yang terpaksa telan Maggi sampai dapat gaji baru. Dan Tok tak nak ini terjadi kat…

    Nak simpan banyak duit, walaupun baru mula bekerja? Ini strategi khas untuk anda

    Bajet yang baik tak bertumpu kat kebolehan kita membayar segala bil setiap kali hujung bulan semata-mata (Tok yakin korang dah tahu perkara ni). Ia sebagai penentu berapa banyak yang kita boleh belanjakan, dan pada apa…

    Selalu ‘koyak’ sebelum hujung bulan? Lelaki ini kongsikan 6 tip padu

    Selagi tak belajar uruskan duit dengan betul, selagi tu kewangan kita takkan selamat. Tak ada seorang pun yang akan terlepas dari memikul tanggungjawab ini. Sebab tu, elok korang mula mencari ilmu ini seawal mungkin. Tok…

    Elakkan “terajar” anak anda tabiat buruk (dalam bab menguruskan kewangan) ini.

    Ibu bapa mainkan peranan utama dalam mendidik anak-anak pasal hal kewangan. Bila anak-anak ada skil ni, senang sikit hati mak ayah nak lepaskan. At least, kita dah tahu mereka boleh uruskan duit dengan baik. Cuma…

    Ilmu urus duit yang anak anda patut tahu. Wajib ajar mereka ilmu ini

    Pengurusan kewangan adalah ilmu yang cukup penting. Malangnya, subjek ini tak diajar kat sekolah. Sebagai ibu bapa yang baik, dah jadi tanggungjawab korang untuk mengajar anak-anak supaya mereka tahu cara uruskan duit yang betul. Dan…

    Secured By miniOrange