1. Home
  2. rumah sewa

Tag: rumah sewa

    Kira-kira yang anda patut tahu, kalau nak pelaburan hartanah sentiasa jana untung

    Kita tak boleh main teka je dan bergantung pada nasib semata-mata, bila nak beli rumah untuk dibuat pelaburan. Kalau buat macam ni, tak mustahil pelaburan korang ada potensi besar untuk kecundang awal. Tok pasti semua…

    9 tip untuk pelabur hartanah newbie. No. #9 wajib buat kalau nak jana untung

    Korang baru nak mulakan langkah sebagai pelabur hartanah? Tok percaya, ramai yang pasang impian nak jadi pelabur hartanah. Tapi masalah biasa adalah mereka tak tahu nak mula kat mana. Takpe, korang boleh chill dan tak…

    4 tip elak jadi mangsa scammer rumah sewa. No. #3 paling penting

    “Aktiviti scammer dah menular hingga ke bab menyewa rumah. Ramai dah yang jadi mangsa.” Dari membeli, sekarang beralih ke sewa rumah. Senang-senang je scammer tu rembat duit orang yang susah-payah bekerja. Nak cari rumah sewa…

    Macam mana nak dapatkan penyewa dengan cepat?

    Bila rumah tak ada penyewa, boleh jadi tuan rumah akan pening kepala. Kalau tak ada penyewa, bermakna korang tak dapat generate pendapatan daripada hasil sewaan. Rugi bang. Ansuran rumah masih kena bayar tiap-tiap bulan. Dan…

    Lelaki ini kongsikan 6 tip cari rumah sewa dengan cepat. Boleh jimatkan banyak masa anda

    Korang masih mencari rumah sewa? Teringat Tok masa belajar kat universiti dulu. Nak cari rumah sewa bukan satu kerja yang senang. Mungkin masa tu, belum belajar lagi tip yang bakal Tok kongsikan kat korang kejap…

    5 tip berunding dengan tuan rumah untuk sewa yang lebih murah

    Tak kisah la korang baru mencari rumah ataupun nak renew kontrak sewa, proses rundingan adalah satu perkara yang penting. Kekuatan rundingan korang bergantung kepada permintaan semasa dan nilai korang sendiri sebagai seorang penyewa. Macam mana…

    Strategi power tingkatkan kadar sewa dan nilai rumah anda di mata prospek segera

    Kalau boleh, semua orang nak letak kadar sewa yang maksimum. Korang pasti nak jana untung sebanyak mungkin. Kalau tak, buat rugi je melabur dalam hartanah. Dan pasti ramai yang nak tahu cara untuk tingkatkan kadar…

    Apa fungsi sebenar duit deposit yang penyewa bayar?

    Sebelum menyewa rumah, pasti korang pernah dengar ayat kat bawah ni daripada mulut tuan rumah : “Jadi menyewa, kan? Nanti adik/kakak bayar 2 + 1 kat saya sebagai duit deposit ya.” Tapi, berapa ramai yang…

    Semua owner rumah sewa perangai ‘kapitalis.’ Betul ke bohong?

    Dari minggu lepas, macam-macam tomahan dan perkataan pelik keluar daripada mulut netizen. Dan semua tu, ditujukan khas untuk pemilik rumah sewa. Sesetengah tu, memang boleh dikira sebagai kapitalis. Sewakan rumah tak ikut kadar sewaan semasa.…

    Owner tak berhak halau penyewa? Lelaki ini kongsi 11 tip penyewa wajib buat (Siri Akhir)

    Masih hangat lagi kes berkaitan poster yang PPIM muat naik dalam Facebook mereka. Dan semalam, Tok ada kongsikan apa yang owner rumah boleh buat untuk elakkan masalah dengan penyewa. Hari ni, Tok dah janji nak…