Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. nasihat jutawan

Tag: nasihat jutawan

    Gaya fikir orang kaya, yang buatkan mereka tak risau lagi pasal duit

    Ada sebab orang kaya jadi kaya. Selain faktor rezeki, mereka juga berfikir dan bertindak dengan cara yang berbeza berbanding orang biasa. Macam mana mereka boleh capai apa yang mereka dapat nikmati selama ini? Kalau nak…

    5 pesanan Warren Buffet tentang pelaburan hartanah yang elok kita ambil tahu

    Nasihat daripada orang yang pakar dalam apa yang mereka usahakan, adalah nasihat yang paling berharga kita boleh hadamkan. Setuju tak dengan ayat Tok kat atas ni? Kalau kita nak berjaya dalam pelaburan hartanah, kita mesti…

    7 gaya fikir yang jadikan lelaki ini jutawan pada umur 22 tahun

    Tok rasa, dah lama tak menulis pasal kisah inspirasi untuk korang semua. 3 hari lepas, Tok ada baca perkongsian Tucker Hughes pasal kisah kejayaan beliau kat blog Entrepreneur. Hughes baru berumur 22 tahun. Tapi, usia muda…

    Wanita ini pernah berhutang $40,000 dan berjaya jadi jutawan sebelum 30 tahun. Ini 7 tip personal beliau yang anda boleh gunakan segera

    Hidup ini tak selalunya indah. Ada hari, kita boleh bersenang-lenang. Ada hari juga, hidup kita akan ditindih oleh pelbagai jenis masalah. Tak perlu kita pandang masalah ini sebagai penghalang. Setiap halangan pengalaman berharga, dan pengalaman…

    4 sebab anda tak akan jadi jutawan (dan bagaimana nak ubah perkara ini)

    “Alhamdulillah. Dengan rezeki yang banyak ni, boleh la aku zakatkan kat yang memerlukan.” “Syukur. Boleh la bersara awal lepas ni.” “Wah. Seronok sangat dapat bercuti kat French Rivera.” Ini mungkin skrip yang akan keluar daripada…

    5 tabiat orang kaya suka amalkan, yang buatkan mereka bertambah kaya

    Tok rasa, ini soalan yang ramai orang suka tanya: “Kenapa orang kaya bertambah-tambah kaya?” Dalam kebanyakan kes, mereka tak bergantung kat nasib semata-mata. Nak kata mereka mewarisi kekayaan keluarga, pun tak juga. Jadi, sebab apa…

    Kisah pekebun ubah kewangan dia jadi power. 10 nasihat jutawan ini puncanya

    Tok boleh cakap, tak akan berkurang golongan yang pandang serong tentang kekayaan di dunia ini. Setiap yang hilang, pasti akan ada yang ganti. Masih ramai yang suka kata: “Tak patut betul. Tengok si A. Dia…

    Secured By miniOrange