Login

Register

Login

Register

Rumah atau kereta? Ini ‘kebenaran’ semua orang wajib tahu

Soalan ‘nak beli rumah atau kereta’ adalah antara siri soalan epik yang sering ditanya rakyat Malaysia. Kalau soalan ini diajukan, rata-rata mereka akan menjawab seperti ini: “Baik aku beli kereta dulu. Kejap je lulus loan…

Dapat kunci rumah baru? Buat 4 langkah wajib ini

Untuk yang belum tahu apa itu rumah undercons, asasnya rumah undercons (under construction) adalah rumah yang masih dalam fasa pembinaan. Atau bahasa mudahnya, rumah yang belum siap. Ramai orang suka rumah jenis undercons ni sebab…

“Rumah sewa aku gagal jana cashflow. Apa nak buat?”

Tuan rumah mana tak pening kepala, bila rumah sewa tak jana aliran tunai positif (positive cashflow)? Kalau tanya mana-mana pelabur hartanah pun, semua akan berusaha sehabis baik untuk capai objektif ini. Ramai yang mengadah bila…

Nak elak ‘penyewa dari neraka’? Guna 7 tip ini

“Pening Tok. Penyewa saya selalu mengelak bayar sewa. Dah 3 bulan tertunggak ni!” Ini adalah masalah yang tuan rumah terpaksa hadap, tak kira sama ada korang suka atau tak. Kemungkinan ini, tetap ada dan korang…

9 tabiat berjimat orang terkaya di dunia. No. #1 paling padu

“Siapa yang ada impian nak jadi kaya-raya?” Pasti ramai antara korang yang akan jawab ‘YA.’ Best jadi kaya ni. Macam-macam perkara korang boleh buat. Cuma nak jadi kaya tu, Tok yakin semua orang mampu buat.…

Irama Residensi SIGC – Kediaman superlink mewah di Seremban

Tok yakin, semua orang ada pasang impian untuk beli rumah kediaman jenis atas tanah (landed).  Tapi dengan rata-rata harga rumah yang semakin menggila, impian ini seperti sukar dicapai.  Tok setuju dengan kenyataan dekat atas tadi.…

Segalanya yang anda perlu tahu tentang pinjaman perumahan kerajaan (LPPSA)

Baru-baru ni, Tok ada baca satu perkara penting. Ada beberapa perubahan penting yang berlaku kat kriteria kelayakan pembiayaan LPPSA (loan kerajaan). Ini bermakna, akan berlaku perubahan dalam kiraan apabila arahan ni berkuatkuasa pada 1 Oktober…

Razak City Residence – PERCUMA yuran penyelenggaraan selama 5 tahun?

Buat korang yang lalu dekat Jalan Sungai Besi, pasti korang perasan satu pembangunan yang berlaku dekat kawasan situ. Lebih spesifik lagi, pembangunan tu dibina atas bekas tanah pengkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Lepas TUDM…

Sunway Serene – Servis apartmen mewah, dengan pemandangan tasik indah

“Saya tengah cari servis apartmen yang dekat dengan tasik, serta lengkap dengan pelbagai kemudahan. Ada ke Tok?” Bayangkan. Sambil menghirup kopi atau teh selepas penat bekerja sepanjang hari di balkoni (beranda), sambil menikmati pemandangan tasik…

Bandar Malaysia – Apa anda patut tahu tentang kawasan ini?

Apa yang korang perasan bila lalu Jalan Sungai Besi, Kuala Lumpur? Tok pasti, korang mesti perasan pembangunan yang berlaku dekat bekas tapak Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) tu. Sekarang ni, pengkalan TUDM dah berpindah secara…

Secured By miniOrange