Login

Register

Login

Register

“Senangnya dapat penyewa lepas guna 5 teknik ini!” – Zaman

Rata-rata pelabur hartanah cukup takut dengan satu perkara ni: “Aduh, pening gila kepala aku. Dah dekat 3 bulan rumah aku takde penyewa ni.” Nah. Berdasarkan dialog kat atas tadi, Tok yakin korang dah tahu apa…

“Apa benda susah-payah bayar ansuran rumah? Baik menyewa je”

Ayat atas ni, adalah kata-kata yang ramai orang masih ungkapkan hingga ke hari ini. Tapi kalau mereka tahu apa kesan yang bakal terjadi pada masa depan, pasti ayat ni takkan terungkap walaupun sekali. Ini, Tok…

4 perkara anda wajib tahu tentang hartanah Bumiputera

“Tok, boleh tak jelaskan tentang hartanah Bumiputera pada saya?” Ini antara soalan yang kerap ditanya pada Tok melalui emel. Jadi hari ni, Tok tergerak untuk jelaskan perihal hartanah Bumiputera kat korang semua. Boleh jadi, terma…

7 kesilapan ‘gila’ pelabur hartanah newbie buat

Pelaburan apa pun, pasti ada perkara yang wajib elak kalau tak nak rugi. Tak kira sama ada beli rumah untuk jana keuntungan bila jual balik atau nak jana untung sewa, pelaburan hartanah adalah pelaburan terbaik…

4 cara pelabur buat duit dengan hartanah

Nak ikutkan, ada banyak cara nak buat duit melalui hartanah. Korang berminat nak ceburi pelaburan ini dan buat untung? Korang berada dekat tempat yang betul. Yang dah otai pun, boleh join baca sekali untuk segarkan…

3 resepi rahsia pelabur hartanah confirm buat untung

Dalam banyak-banyak jenis pelaburan, hartanah jadi pilihan ramai orang sebab ini antara pelaburan yang selamat. Dengan data yang bagus, korang boleh jana untung tanpa banyak masalah. Tapi, kerja yang korang kena buat dah tentu tak…

“Patut beli sebiji rumah RM700K, atau 2 rumah RM350K?”

Tok pernah dapat satu soalan daripada pembaca GH. Dan soalan tu berbunyi macam ni: “Kalau saya mampu buat pinjaman perumahan RM700,000, patut saya beli hartanah bernilai RM700,000 atau 2 biji hartanah RM350,000?” Kebanyakan orang akan…

7 ‘checklist’ penting sebelum beli kondo pertama

Sekarang ni, cukup susah nak cari rumah pada harga yang murah. Kalau ada pun, rata-rata pasti bermula pada harga RM300,000 ke atas. Generasi Y (Gen-Y) adalah golongan yang paling terkesan. Niat nak beli rumah pertama,…

Secured By miniOrange