Login

Register

Login

Register

Guna biasiswa dan elaun universiti, dan kumpul RM23533 lepas 3 tahun. Modal hanya RM500 sebulan

Tok yakin, semua orang berminat nak belajar cara kumpul duit yang paling efektif. Kalau kumpul macam tu je, memang tak banyak la yang korang boleh buat untung. Tapi kalau korang nak buat lebih, ada teknik…

Lelaki ini stress tak dapat jual rumah. Tapi lepas guna 4 strategi ini…

Tengah pening kepala sebab takde orang nak beli rumah korang? Nak jual rumah bukan satu kerja yang mudah. Bukan macam jual barangan runcit kat kedai. Macam-macam benda yang korang kena kaji dan buat. Dan yang…

Beli rumah, atau travel dulu? 5 soalan ini bantu anda buat keputusan bijak

Masa tengah kumpul duit deposit untuk beli rumah, pasti korang bedepan dengan macam-macam jenis halangan. Ada member ajak keluar melepak dekat kedai kopi hipster, tengok wayang, teman shopping (boleh jadi, korang pun akan terjebak sekali).…

7 tip jimatkan kos sambut Hari Raya, supaya anda tak ‘sesak’ sebelum gaji baru

Masalah ni biasa berlaku kat ramai orang. Bagi yang tak uruskan kewangan betul-betul untuk menyambut musim perayaan, memang ada kemungkinan korang kena ikat perut sebelum nak tunggu gaji bulan depan. Biasanya, mereka yang ‘terkena’ ni…

Kenapa lelaki ini bina table top dan kabinet dapur, setiap kali beli rumah busuk? Anda pasti suka poin No. #5

Kalau korang main bedal je renovate rumah, ada potensi korang tak dapat nak jual rumah tu pada harga yang lebih tinggi. Bukan semua ubah suai diambil masuk dalam menentukan nilai rumah. Buat rugi duit korang…

Orang muda, ini cara kumpul RM39000 dalam masa kurang 5 tahun. Wanita ini kongsikan cara

Anak muda, rasa tak bersalah langsung bila berjoli, kan? Dah tentu bukan semua. Tapi bagi yang ada penyakit ni, pasti akan terasa sakit satu hari nanti. Masa tu, baru mengadah. Menyesal, kenapa tak bersedia dari…

“Saya buat 5 tip berkesan ini untuk halau penyewa bermasalah” – Jenny

Takde seorang pun suka dapat penyewa bermasalah. Cuma, ini satu kemungkinan yang kita semua tak boleh nak elak. Dah la kerja ni agak berat nak buat. Tambah lagi kalau korang jenis emosional dan tak kuat…

Mampu ke anda tanggung untuk tinggal jauh daripada bandar?

Selain nak pilih pasangan untuk berkahwin, pemilihan lokasi rumah mungkin perkara ke-3 terpenting yang korang akan buat dalam hidup. Sekarang ni, dengan jelas, korang boleh tengok yang harga rumah semakin menggila. Dan ini beri kesan…

Bulan puasa pun tak reti nak berjimat? Baca apa yang lelaki ini buat

Di bulan Ramadhan yang mulia ni, banyak perkara baik korang boleh buat. Ini termasuk jugak bab mengurus kewangan. Tapi ini terbalik pulak. Paling ketara bila tengok dekat bazar. Satu tangan, berlambak beg plastik. Patut korang…

“Siapa kata gaji RM2,000 tak layak beli 3 biji rumah?” – Harith

Dengan ilmu, tak mustahil langsung untuk kita beli 3 biji rumah dengan gaji RM2,000. “Dengar macam ayat scammer, kan?” Tok tak salahkan kalau korang berfikiran macam tu. Bahkan, Tok bangga sebab korang dah lebih berhati-hati…

Secured By miniOrange