Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. tip beli rumah pelaburan

Tag: tip beli rumah pelaburan

    Kira-kira yang anda patut tahu, kalau nak pelaburan hartanah sentiasa jana untung

    Kita tak boleh main teka je dan bergantung pada nasib semata-mata, bila nak beli rumah untuk dibuat pelaburan. Kalau buat macam ni, tak mustahil pelaburan korang ada potensi besar untuk kecundang awal. Tok pasti semua…

    Capai matlamat pelaburan hartanah, dan buat untung paling kurang 1 kali ganda dengan strategi ini

    Sebelum mencapai sebarang matlamat, kenalah tetapkan matlamat yang kita nak capai dulu. Ini adalah asas yang semua orang patut buat. Ramai juga yang tanya kat Tok. Ada tak strategi yang boleh bantu mencapai matlamat pelaburan…

    9 tip untuk pelabur hartanah newbie. No. #9 wajib buat kalau nak jana untung

    Korang baru nak mulakan langkah sebagai pelabur hartanah? Tok percaya, ramai yang pasang impian nak jadi pelabur hartanah. Tapi masalah biasa adalah mereka tak tahu nak mula kat mana. Takpe, korang boleh chill dan tak…

    Tip elakkan duit hangus beli hartanah “indah khabar dari rupa”

    Pelabur yang baik tahu cara nak pilih hartanah yang jana untung untuk mereka. Tak kira dari segi cashflow atau capital appreciation. Cuma, ramai yang termakan kata-kata manis orang lain. Kononnya, sesebuah hartanah itu confirm jana…

    Awas! Sebelum beli hartanah pelaburan, kaji dulu 5 faktor ini

    Dunia pelaburan hartanah semakin mencabar dari hari ke hari. Tak macam dulu, beli apa pun confirm boleh untung. Banyak pelabur hartanah otai selalu ulang nasihat berharga ini: “Korang buat untung semasa membeli. Bukan semasa menjual…

    “Kenapa susah sangat nak lulus loan rumah ni?” – Aiman

    Makin ramai pulak orang mengadu susah nak dapat loan rumah sekarang ni. Dan masalah utama yang Tok nampak, adalah kurang ilmu dalam perkara ini. Apa-apa pun, kena kira dulu berapa jumlah pinjaman yang korang layak dapatkan. “Macam…

    Elak buat 5 ‘dosa’ ini sebelum beli rumah pertama

    Tok yakin semua orang nak ada (paling kurang) sebiji rumah. Kalau ada yang dapat lebih tu, boleh la kira sebagai bonus. Lagipun, nilai rumah yang dibeli tu akan meningkat dari masa ke semasa. Susah korang…

    9 fakta pelaburan hartanah anda wajib tahu. No. #6 paling awesome

    Ramai orang takut untuk mulakan pelaburan hartanah. Lagi-lagi yang baru pertama kali nak mula. Ada sesetengah orang kata, sebab tak cukup ilmu. Ada pulak yang fikir, pelaburan hartanah hanya permainan golongan otai semata-mata. Mungkin ramai…

    Kenapa lelaki ini tak galakkan beli hartanah pelaburan bawah RM200,000 di Klang Valley?

    “Betul ke semua hartanah confirm buat untung?” Hakikatnya, tak semua. Dah nama pun pelaburan, pasti akan ada terselit risiko tak kira besar atau kecil. Apa-apa pun, kena kaji dulu tahap kemampuan kewangan kita. Baru kita…

    4 perkara yang anda wajib kaji sebelum pilih loan untuk rumah pertama

    Boleh jadi korang akan susah kalau tersilap pilih loan rumah. Bayangkan kalau tersalah pilih. Pasti kewangan korang sedikit sebanyak akan terjejas. Tambahan pula, duit tu akan dibazirkan begitu saja. Dan mesti korang tak nak perkara…