Login

Register

Login

Register

10 Rukun pelaburan yang sentiasa buat Tok untung (yang tak ramai pelabur tahu).

Ada beberapa set peraturan yang buat kita selamat dalam pelaburan hartanah. Ia peraturan yang simpel dan berfungsi jauhkan kita daripada masalah besar. Peraturan ini hanya guna “common sense”. Ia guna pemikiran logik seorang manusia dan…

29 Nasihat bilionair terkenal ini boleh bantu anda jadi kaya.

Tok rasa, ramai kenal siapa Warren Buffett. Buffett dikenali sebagai salah seorang di kalangan bilionair, dan nama beliau tak asing lagi dalam dunia pelaburan. Tahun ini, kekayaan beliau sudah mencecah $72.7 bilion. Ini berdasarkan maklumat…

Ringkasan Webinar Faizul Ridzuan: Kesan Kejatuhan Nilai Ringgit Ke Atas Industri Hartanah Malaysia

Tok semalam layan webinar dari Faizul Ridzuan. Lama jugak webinar dia ni. Sejam lebih. Sebab ramai yang mengadu kat Tok kata tak sempat nak tengok webinar tu, maka Tok pun minta izin Faizul Ridzuan untuk…

PR1MA: Projek Perumahan Bandar Untuk Golongan Sederhana

Ramai pembaca GilaHartanah.com mengimpikan untuk memilik rumah sendiri. Tapi, sebab harga rumah yang dilancarkan oleh pemaju perumahan kebelakangan ini mahal sangat, ramai penduduk bandar golongan sederhana tak mampu nak beli. PR1MA (Projek Perumahan Rakyat 1 Malaysia)…

RUMAWIP: Rumah Mampu Milik Yang Tak Ramai Orang Tahu

Hidup di Kuala Lumpur memang mencabar. Lagi-lagi, bila harga rumah dan kadar sewaan meningkat setiap tahun. Kadang-kadang Tok fikir, kerajaan tak dengar ke keluh-kesah rakyat berkaitan perumahan ni? Hari ni Tok nak kongsikan berkenaan RUMAWIP.…

Senarai Pemaju Perumahan Yang Bermasalah. Adakah Anda Mangsa Mereka?

Baru-baru ni Jabatan Perumahan Negara ada mengeluarkan senarai terbaru Pemaju Perumahan Yang Disenaraihitam. (Blacklisted) Bahagian Penguatkuasaan, Jabatan Perumahan Negara (JPN) bertanggungjawab terhadap maklumat Senarai Hitam Pemaju Perumahan di atas beberapa kesalahan di bawah Akta Pemajuan Perumahan (Kawalan…

Alfafa: Jihad ekonomi Melayu, atau skim penipuan terancang?

Ramai yang tanya Tok mengenai skim perumahan Alfafa ni. Tok memang dah agak, ramai orang akan terpedaya. Sebab tawaran yang dia berikan memang agak menggiurkan. Mana tak nya, boleh dapat rumah banglo pada harga RM99,000…

Simpanan duit anda jadi sia-sia jika anda tidak lakukan perkara ini

Kita memang kena rajin menyimpan duit kalau ada keinginan nak melabur. Setiap sen yang disimpan, setiap sen itulah kekayaan kita. Tapi pernah tak korang simpan duit berbulan-bulan, lepas tu bila duit dah banyak, tetiba habis…

Selagi anda tak baca artikel ini, potensi hidup anda untuk jadi miskin dan ada masalah kewangan masih lagi tinggi.

Ada masalah kewangan? Tok kreditkan perkongsian ini kepada Zaidi Ismail. Kalau anda berani baca tip kewangan yang 100% berlawanan dengan apa yang anda telan selama ini, baik tak payah baca. Kalau anda berani dan ada…

6 Cara naikkan sewa rumah. No. 5 boleh bagi keuntungan 5x ganda daripada biasa.

Bagi korang yang menjadi tuan rumah dan mempunyai penyewa, satu daripada kerunsingan yang kita semua hadapi adalah: “Menaikkan harga sewa rumah.” Bukan kerana kita mahu untung lebih semata-mata. Kadang-kadang, ada situasi yang memaksa kita untuk…

Secured By miniOrange