Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. tips beli rumah

Tag: tips beli rumah

    Panduan Lengkap Beli Rumah Pertama

    Ramai pembaca GilaHartanah.com bertanya kepada Tok: “Tok, saya tak pernah beli rumah. Kat mana nak dapatkan ilmu beli rumah pertama saya ye?” Hari ni Tok nak kongsikan dengan korang panduan langkah demi langkah untuk beli rumah…

    “Saya nak beli rumah subsale pertama. Apa patut saya buat?” – Mira

    Ini dah jadi impian semua orang. Siapa yang tak nak ada rumah paling kurang sebiji, kan? Kalau bukan untuk tujuan pelaburan pun, boleh kita guna sebagai tempat berteduh bersama keluarga tercinta. Tapi semua ini, boleh…

    4 perkara yang anda wajib kaji sebelum pilih loan untuk rumah pertama

    Boleh jadi korang akan susah kalau tersilap pilih loan rumah. Bayangkan kalau tersalah pilih. Pasti kewangan korang sedikit sebanyak akan terjejas. Tambahan pula, duit tu akan dibazirkan begitu saja. Dan mesti korang tak nak perkara…

    10 sebab pelabur ini tak kisah beli rumah busuk. Janji jana untung cepat

    Apa dosa si “rumah busuk,” sampai korang rasa jijik nak beli tu? Yang Tok nampak, ia masih sebuah rumah. Dan Tok akui, nak bagi cantik balik memang bukan satu perkara yang senang. Tapi tak mustahil…

    Cara kira kos setem duti pembelian rumah yang terkini

    Pembelian hartanah, boleh jadi pengalaman yang menyeronokkan dan menakutkan pada masa yang sama. Sebab apa? Ramai yang takut dengan kos awal yang terpaksa ditanggung. Bukan sikit-sikit anak tau. Kalau tak simpan duit, memang korang saja…

    Baru 24 tahun, dah boleh beli rumah idaman. Macam mana gadis ini buat?

    Cuba kita tengok sendiri. Berapa ramai anak muda yang dah berjaya beli rumah idaman mereka? Memang ada. Tapi Tok berani cakap, tak ramai. Ramai lagi yang masih hanyut dengan perkara duniawi kat luar sana. Patut…

    “Nak beli rumah kat mana?” – 9 tip power daripada ejen hartanah Malaysia

    Pasti ramai tengah merancang nak beli rumah pertama tahun depan, kan? Tok cuma nak bagitahu. Bukan kerja mudah nak beli rumah pertama. Ini adalah satu keputusan kewangan yang besar dalam sejarah hidup korang. Dan semua…

    “Aku nak batalkan perjanjian jual beli dengan pemaju. Boleh ke?” – Ajib

    Memang niat Ajib nak beli sebiji rumah sebelum dia berkahwin tahun depan. Dah lama pasang niat, terjumpa pulak rumah idaman medium cost harga RM450,000 kat kawasan Klang Valley. Cantik. View boleh nampak KLCC. Tanpa buang…

    Siapa kata gaji RM2,000 tak layak beli banyak rumah?

    “Gaji takat RM2,000, mana lepas nak beli rumah?” Ini ungkapan yang selalu Tok dengar, setiap kali orang kongsikan tip membeli rumah untuk yang bergaji bawah RM3,000. Korang silap. Ada je strategi yang korang boleh pakai…

    10 panduan mudah membeli rumah lelong pertama. No. #5 paling penting

    Tak semua proses membeli rumah itu sama. Semua ni bergantung kat jenis pasaran rumah yang korang nak beli tu. Kalau beli dalam pasaran subsale (rumah second hand), lain caranya. Sama jugak kalau nak beli rumah…

    Secured By miniOrange