1. Home
  2. tips beli rumah pertama

Tag: tips beli rumah pertama

    Lelaki ini kongsi 8 tip beli rumah pertama. Anda tahu No. #5, anda selamat

    Tak senang, dan tak pula terlalu susah kalau nak beli rumah pertama. Janji korang sediakan diri dengan ilmu yang betul. Banyak masalah yang korang boleh elak masa nak beli rumah tu nanti. Kalau tak, dah…

    18 perkara wajib buat sebelum beli rumah untuk duduk sendiri

    Rumah, bukan ‘barang’ yang selalu dibeli oleh ramai orang. Kalau yang kerap membeli tu, mungkin tergolong sebagai pelabur. Tapi kali ni, Tok nak fokus 100% kat orang yang nak beli rumah duduk sendiri. Yang pasang…

    4 tip power beli apartmen yang susah rugi

    Kalau kita tengok secara kasar, ramai orang Malaysia suka beli rumah jenis apartmen. Rumah jenis ni memang cukup sesuai dengan keadaan di negara kita. Ia adalah alternatif terbaik selain daripada rumah landed (yang sekarang ni,…

    Gaji ciput, tapi nak beli rumah? Baca 9 tip power ini

    “Apa masalah utama untuk orang bergaji kecil yang nak beli rumah?” Antara alasan yang paling ramai orang pakai adalah kekangan kat bahagian kewangan, dan tak tahu asas beli rumah pertama yang betul. Tok percaya. Kalau…

    9 tip untuk pelabur hartanah newbie. No. #9 wajib buat kalau nak jana untung

    Korang baru nak mulakan langkah sebagai pelabur hartanah? Tok percaya, ramai yang pasang impian nak jadi pelabur hartanah. Tapi masalah biasa adalah mereka tak tahu nak mula kat mana. Takpe, korang boleh chill dan tak…

    “Kenapa susah sangat nak lulus loan rumah ni?” – Aiman

    Makin ramai pulak orang mengadu susah nak dapat loan rumah sekarang ni. Dan masalah utama yang Tok nampak, adalah kurang ilmu dalam perkara ini. Apa-apa pun, kena kira dulu berapa jumlah pinjaman yang korang layak dapatkan. “Macam…

    Pemaju tuntut penalti bayaran lewat? Ini hak yang semua pembeli rumah baru patut tahu

    Siapa yang tak terkejut dan marah bila dapat surat ini daripada pemaju? Tengah tenang menghirup kopi sambil makan pisang goreng waktu petang, datang pulak hal lain yang tak diundang. Siapa pun boleh naik berang. Dan…

    4 perkara yang anda wajib kaji sebelum pilih loan untuk rumah pertama

    Boleh jadi korang akan susah kalau tersilap pilih loan rumah. Bayangkan kalau tersalah pilih. Pasti kewangan korang sedikit sebanyak akan terjejas. Tambahan pula, duit tu akan dibazirkan begitu saja. Dan mesti korang tak nak perkara…

    Bank tak tengok CCRIS dan CTOS je untuk luluskan loan rumah. Ini perkara yang ramai orang tak tahu

    Ada berlambak strategi dekat Google yang korang boleh baca. Tapi Tok tahu. Masalah utama korang adalah tak tahu nak amalkan yang mana satu. Banyak sangat maklumat pun tak elok jugak. Takpe. Tok ada dekat sini…

    Semua yang anda perlu buat untuk bank approve loan rumah (supaya boleh beli rumah berkali-kali)

    “Bila nak beli rumah, apa perkara pertama yang wajib korang buat?” Kacang je soalan ni. Mestilah nak kasi CCRIS dan CTOS cun melecun. Kalau tak, bank mana yang berani pinjamkan duit kepada korang? Tok dah…