Login

Register

Login

Register

  1. Home
  2. pelaburan hartanah

Tag: pelaburan hartanah

    Baca ini sebelum anda lawat dan beli rumah untuk pelaburan. Pelabur kali pertama wajib baca

    Alhamdulillah. Korang dah semakin hampir nak membeli rumah pertama untuk dibuat pelaburan. Tok harap korang dah sediakan apa yang patut ya. Tapi, tak bermakna dah buat segala persediaan, kerja kita dah selesai. Bagi yang pertama…

    10 perkara pelabur hartanah newbie wajib amal. Tip No. #8 jamin pelaburan anda sentiasa buat untung

    Takde siapa yang nak rugi bila melabur. Dah tentu kita mahu buat untung, walaupun sikit. Macam yang Warren Buffett pernah cakap: “RULE NO.1 IN INVESTING IS NEVER LOSE MONEY. RULE NO.2 IS, NEVER FORGET RULE…

    Lagi untung beli hartanah status freehold untuk pelaburan?

    Tok pasti. Ramai yang kat luar sana ada soalan ni dalam kepala. Ada yang cakap “ya”. Dan tak kurang jugak yang cakap “tak”. Orang macam korang yang bijaksana pula, tak suka ambil tahu sesuatu perkara…

    6 risiko besar yang anda terpaksa hadap bila beli rumah lelong

    Kalau korang pandai bermain dengan pasaran lelong, memang boleh buat banyak untung. Bagi yang berminat, Tok wajibkan korang dalami ilmu tentang pelaburan ni dulu. Sama jugak macam pelaburan hartanah yang lain (subsale atau undercons), dah…

    Kenapa ada orang beli rumah pertama tak dapat 90% loan?

    Ramai dah sedia tahu. Semua orang layak dapatkan LTV (margin pembiayaan, juga dikenali sebagai Loan to Value) sebanyak 90% untuk beli 2 biji rumah pertama. Tapi, betul ke dapat 90%? Tak semua. Ramai je yang…

    4 cara dapatkan duit beli rumah pertama anda tahun ini.

    Tok cukup suka bertandang kat Facebook Tuan Harith Faisal dan rakan-rakan seperjuangan. Cukup banyak ilmu pelaburan hartanah yang ohsem untuk pelabur baru baca. Ilmu pelaburan lain pun turut sama dibogelkan kat sini. Tinggal nak hadamkan…

    Beli rumah pelaburan untuk pelajaran anak-anak – 3 benda anda wajib elak buat supaya impian ini terjamin

    Tok tengok dah semakin bertambah ramai jemaah pelabur hartanah. Ini satu petanda yang bagus. Ada banyak sebab orang melabur dalam hartanah. Dan salah satu sebab yang buatkan ramai orang melabur dalam pelaburan ni, tak lain…

    5 punca anda gagal beli rumah second hand murah. Ramai kantoi kat No. #3

    Pasti semua orang nak beli rumah second hand pada harga yang murah. Cuma peluang ni, tak senang nak dapat. Tapi tak mustahil kalau korang tahu cara. Banyak yang korang kena buat. Selain daripada mengkaji mana…

    Kira-kira yang anda patut tahu, kalau nak pelaburan hartanah sentiasa jana untung

    Kita tak boleh main teka je dan bergantung pada nasib semata-mata, bila nak beli rumah untuk dibuat pelaburan. Kalau buat macam ni, tak mustahil pelaburan korang ada potensi besar untuk kecundang awal. Tok pasti semua…

    Gaji RM2,000, tapi beli rumah setiap 6 bulan?

    Mungkin ramai yang terkejut lepas baca headline kat atas ni. Kalau terkejut je, takpe. Yang pasti, akan ada yang lomparkan macam-macam cemuhan dan tomahan sebab tak percaya. Rasa perkara ni mustahil? Korang boleh cakap macam…

    Secured By miniOrange