1. Home
  2. laporan ccris

Tag: laporan ccris

    Beli rumah pelaburan untuk pelajaran anak-anak – 3 benda anda wajib elak buat supaya impian ini terjamin

    Tok tengok dah semakin bertambah ramai jemaah pelabur hartanah. Ini satu petanda yang bagus. Ada banyak sebab orang melabur dalam hartanah. Dan salah satu sebab yang buatkan ramai orang melabur dalam pelaburan ni, tak lain…

    Langkah mudah dapatkan laporan CCRIS tanpa perlu keluar rumah

    Orang yang menetap kat Kuala Lumpur berkongsi satu masalah dan dilema yang sama. “Malas aku nak keluar. Nak hadap traffic jam, kos minyak, dengan nak tanggung tol lagi.” Lagi-lagi nak singgah kat Bank Negara untuk…

    eCCRIS – 15 langkah sempoi dapatkan laporan PERCUMA dari rumah

    Tok faham sangat dah. Tak semua orang ada masa nak ke BNM (Bank Negara Malaysia) untuk cetak laporan CCRIS. Lagipun, susah nak cari parking kat sana. Kalau nak buat loan rumah, ini antara dokumen yang…

    Bank suka luluskan loan rumah anda kalau buat semua ini

    Siapa yang tak suka bila bank luluskan permohonan loan rumah korang tanpa banyak soal, kan? Baru terasa indah hidup ni. Nak beli rumah untuk pelaburan (atau duduk sendiri) pun jadi senang. Tapi hari ni, bank…

    Bank reject permohonan loan rumah anda sebab reschedule PTPTN?

    “Dah hantar dokumen permohonan loan rumah, tapi kena reject dengan bank?” Tok faham betapa pedihnya rasa hati korang tu. Nak menangis, mengamuk, semua ada. Padahal, korang sendiri yang tak tau CCRIS korang rabak. Memang patut…

    CCRIS: Pemusnah Harapan Lulus Pinjaman Perumahan?

    Ramai pembaca GilaHartanah.com nak beli rumah. Ada yang nak duduk sendiri, ada yang nak sewakan. Dalam artikel proses beli rumah, Tok ada terangkan prosedur beli rumah dengan terperinci. http://gilahartanah.com/langkah-asas-beli-rumah-di-malaysia/ Bila nak buat loan untuk beli…