GH Masterclass

8,683,506 rakyat Malaysia masih belum memiliki rumah - Adakah anda sebahagian daripada mereka?

Berpeluh nak beli rumah atau kereta?

Tok nak kongsikan satu kisah benar.

Ada satu pasangan yang mempunyai seorang anak yang masih selesa menyewa. Mereka adalah Encik K dan Puan Y (bukan nama sebenar).

Mulanya, kehidupan mereka langsung tidak terganggu. Lagipun, mereka tak pernah terlepas bayar sewa kepada tuan rumah setiap bulan.

Pada suatu hari, mereka dapat berita buruk daripada tuan rumah.

Tuan rumah berhasrat untuk berikan rumah (yang disewakan) itu kepada ahli keluarga beliau.

Tanpa sebarang persediaan, Encik K dan Puan Y bersama anak mereka terpaksa berpindah keluar dalam tempoh 24 jam.

Terkejut dengan berita ini, mereka terpaksa menyewa rumah tumpangan beberapa hari (hampir sebulan), sebelum berjaya dapatkan rumah sewa yang baru.

Dah la duit habis banyak bayar rumah tumpangan untuk tempoh habis sebulan.

Lepas tu, kena keluarkan modal untuk bayar kos deposit rumah sewa baru pula. 

Ini baru satu kes yang pernah Tok jumpa. Dan Tok percaya, ramai lagi dekat luar sana yang masih selesa menyewa.

Pernah terfikir yang anda akan berdepan dengan masalah seperti ini? Hakikatnya, kemungkinan ini sentiasa ada.

Kita boleh marah atau maki pemilik rumah, yang mana tidak akan menyelesaikan masalah.

Ataupun, fokus untuk selesaikan perkara yang boleh kita kawal dan mulakan perjalanan untuk memiliki rumah sendiri.

ANDA PILIH YANG MANA?

Tok tahu, dalam kepala anda ada bermacam-macam sebab yang kita guna untuk pujuk diri sendiri sebab tak ada rumah lagi.

Percayalah, semua masalah-masalah ini bukan anda seorang sahaja yang mengalaminya.

Masalah-masalah biasa bila nak bermula memiliki hartanah

"Saya tak tahu mana nak bermula?"

"Saya memang tak ada modal langsung nak bermula."

"Saya tak tahu macam mana bina disiplin untuk menyimpan wang."

"Macam mana strategi nak guna ASB untuk kumpul modal dan langsaikan hutang?"

"Macam mana cara orang bijak hapuskan hutang kad kredit?"

"Iri hati tengok orang lain beli rumah, tapi saya masih menyewa."

"Rumah semua sekarang mahal la Tok, nak beli macam mana?"

"Tak pandai nak cari rumah dengan harga yang berbaloi."

"Tak tahu dengan kemampuan saya sekarang, rumah apa yang patut saya beli?"

"Macam mana kalau saya tersalah beli, boleh rugi setiap bulan sampai tua macam ni Tok."

"Macam mana kalau rumah yang saya beli terbengkalai?"

"Saya takut la Tok, banyak scammer rumah yang ada dekat luar sana."

"Beli rumah ni banyak kos yang tersembunyi, macam mana nak tahu semua kos ni?"

Dan seribu satu lagi masalah yang ada.

Dan semua masalah ni, anda tak perlu risau.

ADA JALAN PENYELESAIANNYA

MEMPERKENALKAN

GH Masterclass

Semua ilmu hartanah yang anda perlukan, dalam pelbagai medium, disusun dalam satu tempat

Tok percaya melalui pengalaman Tok, untuk semua masalah dalam pelaburan hartanah (ya, termasuk masalah ketiadaan modal) ada jalan penyelesaiannya.

Jadi, untuk membantu anda untuk lebih mudah dalam bermula, Tok mengambil inisitatif untuk menyediakan semua ilmu pelaburan hartanah yang anda perlukan dalam bentuk yang lebih mudah dihadam.

Inilah masa untuk ubah nasib anda

Dapatkan GH MasterClass sekarang.

P/S: Sekarang ini adalah fasa pra-rasmi. Harga selepas ini akan meningkat dari semasa ke semasa. 

Apa yang saya dapat daripada GH Masterclass?

Apa yang anda akan dapat adalah akses kepada ilmu hartanah yang sentiasa akan membesar nilainya.

Siapa otai hartanah yang ada dalam koleksi kami?

 

Speaker's Profile-04 Faiz Wahab

Faiz Wahab

 

  • Silibus 1: Kepentingan pengurusan kewangan
  • Silibus 2 : Cara menetapkan matlamat
  • Silibus 3: Tips buat bajet kewangan

 

Afiqah Nabilah

 

  • Silibus 1:  Fokus portfolio untuk graduan baru
  • Silibus 2: ASB intrumen langsai hutang PTPTN
  • Silibus 3: Teknik compounding dalam ASB
  • Silibus 4 : Teknik rolling dalam ASB
  • Silibus 5: Teknik Hybrid (gabungan Compounding dan Rolling)

 

Fakhrul Hakim

 

  • Silibus 1: Kepentingan memiliki hartanah sendiri
  • Silibus 2: Tips pembelian rumah pertama
  • Silibus 3: Waktu terbaik beli rumah

 

Speaker's Profile-05 Syahir Bakar

Syahir Bakar

 

  • Silibus 1: Kenapa pelaburan hartanah?
  • Silibus 2: Kisah inspirasi perit jerih saya dalam pelaburan hartanah
  • Silibus 3: Teknik dan strategi untuk bermula

Jimmy Haryzul

 

  • Silibus 1: Apa yang perlu tahu tentang rumah under-con
  • Silibus 2: Kelebihan rumah under-con
  • Silibus 3: Tips dan strategi beli rumah under-con

 

 

Adlina MN

 

  • Silibus 1: Tips rumah lelong
  • Silibus 3: Sebelum bidaan
  • Silibus 4: Semasa bidaan
  • Silibus 5: Selepas bidaan

Dan banyak lagi pada masa akan datang.

Bagi tahun 2019, setakat ini kami mempunyai lebih 25 video dalam perancangan.

Nombor ini akan ditambah dari semasa ke semasa. Semakin banyak video dan konten yang ditambah. Begitu juga dengan nilai GH Masterclass.

Apa yang anda akan dapat adalah akses kepada ilmu hartanah yang sentiasa akan membesar nilainya.

Siapa otai hartanah yang ada dalam koleksi kami?

 

Speaker's Profile-04 Faiz Wahab

Faiz Wahab

 

  • Silibus 1: Kepentingan pengurusan kewangan
  • Silibus 2 : Cara menetapkan matlamat
  • Silibus 3: Tips buat bajet kewangan

 

Afiqah Nabilah

 

  • Silibus 1:  Fokus portfolio untuk graduan baru
  • Silibus 2: ASB intrumen langsai hutang PTPTN
  • Silibus 3: Teknik compounding dalam ASB
  • Silibus 4 : Teknik rolling dalam ASB
  • Silibus 5: Teknik Hybrid (gabungan Compounding dan Rolling)

 

Fakhrul Hakim

 

  • Silibus 1: Kepentingan memiliki hartanah sendiri
  • Silibus 2: Tips pembelian rumah pertama
  • Silibus 3: Waktu terbaik beli rumah

 

Speaker's Profile-05 Syahir Bakar

Syahir Bakar

 

  • Silibus 1: Kenapa pelaburan hartanah?
  • Silibus 2: Kisah inspirasi perit jerih saya dalam pelaburan hartanah
  • Silibus 3: Teknik dan strategi untuk bermula

Jimmy Haryzul

 

  • Silibus 1: Apa yang perlu tahu tentang rumah under-con
  • Silibus 2: Kelebihan rumah under-con
  • Silibus 3: Tips dan strategi beli rumah under-con

 

 

Adlina MN

 

  • Silibus 1: Tips rumah lelong
  • Silibus 3: Sebelum bidaan
  • Silibus 4: Semasa bidaan
  • Silibus 5: Selepas bidaan

Dan banyak lagi pada masa akan datang.

Bagi tahun 2019, setakat ini kami mempunyai lebih 25 video dalam perancangan.

Nombor ini akan ditambah dari semasa ke semasa. Semakin banyak video dan konten yang ditambah. Begitu juga dengan nilai GH Masterclass.

Inilah masa untuk ubah nasib anda

Dapatkan GH MasterClass sekarang.

P/S: Sekarang ini adalah fasa pra-rasmi. Harga selepas ini akan meningkat dari semasa ke semasa.  

BONUS BUAT ANDA YANG
MENDAFTAR SEKARANG!

Anda akan dapat semua produk eBook panduan yang GilaHartanah pernah buat sebelum ni.

eBook ni sudah tidak lagi dijual dan hanya boleh didapatkan secara PERCUMA daripada membeli pakej GH Masterclass.

Cara Confirm Lulus Loan

eBook Cara Confirm Lulus Loan

  1. Perkara wajib yang anda patut semak dalam pakej loan rumah.
  2. Macam mana nak banding dan bezakan pakej loan yang terbaik buat anda?
  3. Macam mana nak buat bank bersahabat baik dengan anda?
  4. Cara sediakan dokumen yang tip top, confirm banker anda akan tersenyum.
  5. Macam mana nak gunakan simpanan dan pelaburan lain sebagai pemanis tawaran?
  6. Apa itu CCRIS dan CTOS, dan macam mana cantikkan laporan-laporan ini?
  7. Cara dan formula mudah untuk menyemak kemampuan pinjaman anda, semudah ABC.
  8. Apa itu Debt Service Ratio (DSR)? Macam mana nak cantikkan DSR?
  9. Senarai skim-skim yang memudahkan anda untuk apply loan rumah.(Boleh jimat beribu-ribu ringgit!)
  10. Senarai semak yang lengkap untuk apply loan rumah dekat mana-mana bank di Malaysia.
16 Kisah Inspirasi Hartanah

eBook 16 Kisah Inspirasi Pelabur Hartanah

Ada 16 pelabur hartanah 'otai' akan kongsikan ilmu pelaburan hartanah power, seperti:

Temubual 1 - Adrian Un, CEO Skybridge International

Bagaimana saya membeli hartanah seawal usia 19 tahun, dan apakah proses-proses dari awal sampai dapat kunci dan penyewa?

Temubual 2 - Gavin Liew - The Makeover Guys

Usia 30 tahun ke atas? Belajar bagaimana pengalaman saya membeli rumah pertama untuk pelaburan pada usia 30 tahun, dan bagaimana anda boleh lakukan perkara yang sama.

Temubual 3 - Khairulnawawi - Perunding Hartanah Berdaftar

Bagaimana saya masuk dalam dunia perunding hartanah dan mula membeli rumah pertama pada usia 23 tahun.

Temubual 4 - Jimmy Haryzul - Pakar Pelaburan Hartanah dan Sublet

Tak ada istilah terlewat untuk melabur dalam hartanah. Belajar daripada pengalaman saya beli rumah pada usia 27 tahun.

Temubual 5 - Azlan Majid, Perunding Hartanah Berdaftar

Pada tahun 2007 (ketika saya berusia 27 tahun), saya beli rumah pertama untuk pelaburan dan berjaya jimatkan RM26,500. Bagaimana saya buat?

Temubual 6 - Ariff Shah

Berhenti bagi banyak alasan dan belajar daripada pengalaman membeli rumah pelaburan pertama pada usia 25 tahun.

Temubual 7 - Faizul Ridzuan

Bagaimana saya membeli rumah pertama pada tahun 2005, dan berjaya beli 23 hartanah sebelum usia 30 tahun?

Temubual 8 - Zaidi Ismail

Pengalaman yang jarang saya kongsikan iaitu bagaimana membeli hartanah pada usia 23 tahun. Serta perkara-perkara mustahak yang perlu anda lakukan sebelum beli rumah yang pertama.

Temubual 9 - Khairul Ezuwan

Bagaimana saya mencari jalan untuk beli rumah pertama pada usia 23 tahun di Shah Alam, dan dapat diskaun sebanyak RM30,000.

Temubual 10 - Meor Zaidee a.k.a Abang Ensem

Pada tahun 1998, saya membuat keputusan untuk membeli rumah pelaburan yang pertama. Bagaimana saya bermula? Apa yang saya lakukan?

Temubual 11 - Shafie Bustan

2008 iaitu pada usia 24 tahun, saya mulakan kerjaya sebagai pelabur hartanah dengan membeli rumah pertama. Apakah pengalaman pahit manis yang saya lalui?

Temubual 12 - Dr Azizul Azli

Pengalaman pelik saya beli hartanah pertama pada usia 25 tahun secara tak sengaja.

Temubual 13 - Harith Faisal

Saya mula beli hartanah pertama masa berumur 24 tahun pada tahun lepas (2015). Rumah yang saya beli adalah jenis kos rendah (low cost) secara sub-sale kat kawasan Semenyih.

Temubual 14 - Mior Hafis

Beli hartanah masa berumur 27 tahun, pada tahun 2012 (sebelum saya berhenti kerja). Masa ni beli rumah cepat-cepat sebab masih ada payslip, jadi senang nak buat permohonan loan.

Temubual 15 - Amir Syahir

Sebab utama saya pilih hartanah di Seksyen 17, Shah Alam; sebab harganya bawah market value (BMV) dan berada dekat lokasi yang strategik untuk tujuan pelaburan.

Temubual 16 - Ahyat Ishak

Saya pilih untuk beli hartanah pertama kat kawasan pangsapuri PKNS Seksyen 7, Shah Alam melalui pasaran lelong.

eBook Cara Hapuskan Hutang Kad Kredit

  1. Macam mana nak bayar hutang kad kredit tanpa dikenakan caj faedah?
  2. Boleh ke kita rendah kadar faedah kad kredit sedia ada?
  3. Cara kenalpasti kad kredit yang sesuai dengan gaya hidup anda.
  4. Berapa banyak jenis kad kredit yang ada di Malaysia?
  5. Macam mana cara kira faedah kad kredit? Supaya anda tak tertipu dengan caj tambahan.

Inilah masa untuk ubah nasib anda

Dapatkan GH MasterClass sekarang.

P/S: Sekarang ini adalah fasa pra-rasmi. Harga selepas ini akan meningkat dari semasa ke semasa. 

Kenapa tiba-tiba buat video pulak Tok?

Setiap hari Tok menerima soalan, ada harinya berpuluh dan ada harinya beratus berkaitan pemilikan rumah.

Daripada solusi dan soaljawab yang Tok lakukan hanya 5% sahaja yang sempat Tok kongsikan di GilaHartanah.com yang mana menghasilkan lebih 1,000 artikel di sana.

Dan daripada 1,000 artikel, secara purata seorang pelawat akan membaca 8-12 artikel sahaja di GilaHartanah.com.

Bila Tok tanyakan feedback kepada pembaca setia, rata-rata mengatakan mereka lebih senang dan selesa untuk belajar melalui medium video.

Maka hasil perbincangan Tok bersama tim, lalu terhasillah program arkib video kami yang diberi nama GH Masterclass ini.

Tok, kenapa tak bagi percuma sahaja ilmu GH Masterclass ni?

Misi GilaHartanah daripada awal penubuhan adalah untuk memastikan di kalangan pembaca Tok mampu membeli sebuah rumah untuk duduk sendiri dan sebuah rumah lagi bagi tujuan pelaburan.

Selama ini Tok ingat dengan artikel percuma Tok dapat mencapai misi Tok ni.

Artikel dalam GilaHartanah.com masih lagi percuma dan kami sentiasa akan buka ruang blog dan artikel kami secara percuma untuk tatapan umum.

Tapi bila diberi percuma, ada beberapa masalah yang Tok hadapi:

  1. Ilmu percuma dianggap murah dan peratusan pembaca yang mengambil tindakan adalah sangat rendah.
  2. Tok hanya mampu bergantung kepada sumbangan artikel dan tim sedia ada sahaja untuk menyampaikan ilmu yang berkualiti.

Tok percaya mereka yang betul-betul serius dengan masa hadapan mereka tidak akan lokek dengan ilmu yang boleh membuatkan mereka membesar.

Dengan menyumbang kepada produk ni (terima kasih pembeli), Tok boleh kembangkan lagi tim sedia ada dan berikan pendidikan yang lebih berkualiti dalam industri hartanah.

Tok juga percaya dengan mereka yang bijak melabur dalam pendidikan adalah mereka yang lebih serius dalam misi pemilikan rumah mereka, sekaligus memudahkan Tok untuk menolong anda dalam kelompok ini.

Inilah masa untuk ubah nasib anda

Dapatkan GH MasterClass sekarang.

P/S: Sekarang ini adalah fasa pra-rasmi. Harga selepas ini akan meningkat dari semasa ke semasa.