Login

Register

Login

Register

Archives

3 port makan menarik anda wajib singgah di Tanjung Malim

Tanjung Malim terletak di selatan Perak, bersempadan dengan Negeri Selangor.  Bagi yang kurang mengenali tempat ni, di sini ada institusi pendidikan tinggi yang telah melahirkan ramai pendidik iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris. Selain dari itu,…

Rezeki anda pasti deras berlipat ganda lepas amalkan tip ini

Siapa yang tak nak rezeki deras macam air sungai yang mengalir? Dengan rezeki yang melimpah-ruah itu, kita akan dapat berikan keselesaan (dalam bentuk kewangan) kepada keluarga sendiri. Korang juga boleh jadi penderma, yang tak putus-putus…

Baiki kewangan sendiri dalam tempoh 12 bulan guna cara ini

Kalau kewangan kita kacau, hati boleh jadi risau. Hidup ni tak semuanya indah belaka. Masalah kewangan adalah satu isu yang wajib kita tangani secepat mungkin sebelum ia melarat. Tengah berusaha nak betulkan balik kewangan korang?…

Klebang, Melaka – Apa anda patut tahu tentang kawasan ini?

Biasanya kalau sebut nama Klebang, ramai marhaen akan terbayang coconut shake Pantai Klebang yang famous tu.  Cuma, bukan itu saja penarik yang ada kat kawasan ni.  Terletak betul-betul depan pantai, korang boleh jangkakan pemandangan yang…

Gaya fikir orang kaya, yang buatkan mereka tak risau lagi pasal duit

Ada sebab orang kaya jadi kaya. Selain faktor rezeki, mereka juga berfikir dan bertindak dengan cara yang berbeza berbanding orang biasa. Macam mana mereka boleh capai apa yang mereka dapat nikmati selama ini? Kalau nak…

7 jenis pelaburan yang kurang risiko dan berpotensi tinggi jana banyak untung

Tahniah. Korang dah mula selangkah maju ke arah bebas masalah kewangan. Korang dah tahu yang korang kena mula bertindak daripada sekarang. Kalau korang sendiri tak jaga ekonomi diri, siapa lagi? Untuk tujuan ini, ramai yang…

Berapa Base Rate (BR) bank di Malaysia selepas penurunan OPR?

Pada 22 Januari yang lepas, Bank Negara Malaysia bertindak menurunkan kadar OPR sebanyak 0.25 basis point (mata asas).  Ini menjadikan kadar OPR berubah menjadi 2.75% daripada 3% sebelumnya, di mana penurunan sebelum ini dibuat pada…

Bank tak tengok CCRIS dan CTOS je untuk luluskan loan rumah. Ini perkara yang ramai orang tak tahu

Ada berlambak strategi dekat Google yang korang boleh baca. Tapi Tok tahu. Masalah utama korang adalah tak tahu nak amalkan yang mana satu. Banyak sangat maklumat pun tak elok jugak. Takpe. Tok ada dekat sini…

Takut duit lebur? Guna 7 tip pelaburan hartanah power ini

“Apa yang sama kat orang kaya dalam dunia ni?” Ramai yang bina kekayaan mereka dengan memiliki atau melabur dalam bisnes, saham, dan juga hartanah. Macam biasa, Tok akan fokus lebih kat pelaburan hartanah. Yang paling…

Pro dan kontra yang anda perlu tahu dalam pelaburan hartanah

Kalau nak ikutkan, orang dulu-dulu lebih ramai melabur dalam pelaburan hartanah berbanding sekarang. Itu sebab ramai tok moyang kita yang kaya-raya. Dan paling best (yang tak sedap korang nak dengar), mereka tak ada pun akses…

Secured By miniOrange