Login

Register

Login

Register

Pasangan ini kumpul RM57,234 dan beli rumah RM200,000 lepas berkahwin dengan hanya RM550 sebulan

Dengan ilmu, tak mustahil korang boleh beli rumah sejurus lepas dah berkahwin nanti. Cuma nak atau tak nak buat je. Lagipun, modal korang bukan banyak mana pun. Cuma RM275 sebulan untuk seorang. Kalau buat sekali…

Sebelum konvo, dah boleh beli rumah pertama? Lelaki ini kongsikan caranya

Dengar macam susah nak percaya. Tapi benda ini benar-benar berlaku. Lagipun, dah jadi dekat ramai orang. Tak perlu dah rasa pelik kalau orang makan gaji boleh beli rumah berbiji-biji macam orang bergaji besar. Apa yang…

Rumah yang anda beli tu, confirm ke boleh buat untung?

Tok berani cakap macam ni: “Takde siapa yang tak nak buat untung (walaupun sikit) bila buat pelaburan.” Dalam pelaburan hartanah, kita perlu pastikan yang kita buat untung semasa nak membeli, bukan masa menjual semata-mata. Tu…

Siapa yang layak beli rumah kos rendah di Malaysia?

Tok yakin semua orang dah sedia maklum yang harga rumah susah nak turun. Yang ada, hanya nilai rumah yang semakin meningkat. Bagi yang baru pertama kali nak beli rumah, rumah kos rendah adalah antara pilihan…

Hanya dengan gaji RM1500, dapat beli lebih sebiji rumah dan simpan RM33000?

Ramai yang ingat agak mustahil untuk buat sebarang pelaburan dengan gaji RM1,500 sebulan. Siapa kata? Ada je strategi yang kita boleh gunakan walaupun bergaji rendah. Duit tak banyak pun, boleh je melabur dalam hartanah. Siap…

Elak berpecah sesama keluarga. Tahu cara pembahagian harta pusaka dengan kiraan Faraid ini

Apa yang akan jadi lepas seseorang Muslim itu meninggal dunia? Ya, mereka akan tinggalkan harta yang ada kepada waris yang berhak. Dan semua ini Allah S.W.T dah tentukan secara khusus mengikut satu sistem pembahagian harta…

Harga minyak “mengamuk” kembali – Apa lagi yang anda boleh buat?

Dalam banyak-banyak benda, apa yang boleh buat orang yang tengah relax, terus panas hati? “Dapat tau esok minyak naik harga.” Betul. Kembang kejap hidung Tok sebab pembaca GH semua bijak-bijak belaka. Dan dalam banyak-banyak soalan,…

Secured By miniOrange