1. Home
  2. Featured

Category: Featured

    18 perkara wajib buat sebelum beli rumah untuk duduk sendiri

    Rumah, bukan ‘barang’ yang selalu dibeli oleh ramai orang. Kalau yang kerap membeli tu, mungkin tergolong sebagai pelabur. Tapi kali ni, Tok nak fokus 100% kat orang yang nak beli rumah duduk sendiri. Yang pasang…

    5 punca anda gagal beli rumah second hand murah. Ramai kantoi kat No. #3

    Pasti semua orang nak beli rumah second hand pada harga yang murah. Cuma peluang ni, tak senang nak dapat. Tapi tak mustahil kalau korang tahu cara. Banyak yang korang kena buat. Selain daripada mengkaji mana…

    Checklist beli rumah pertama. Dah periksa ke 14 perkara ini?

    Tahniah, korang dah mulakan langkah untuk beli rumah pertama. Cuma, bukan satu perkara mudah untuk membeli rumah. Ada banyak perkara yang korang kena buat supaya tak ‘tersontot’ diri sendiri di kemudian hari. Mungkin korang tengah…

    Kira-kira yang anda patut tahu, kalau nak pelaburan hartanah sentiasa jana untung

    Kita tak boleh main teka je dan bergantung pada nasib semata-mata, bila nak beli rumah untuk dibuat pelaburan. Kalau buat macam ni, tak mustahil pelaburan korang ada potensi besar untuk kecundang awal. Tok pasti semua…

    Bandar Utama – Apa anda patut tahu tentang kawasan ini?

    Bila Tok sebut ‘Bandar Utama,’ apa yang terpacul keluar dalam minda korang?  Kalau Tok, sudah pasti kompleks membeli-belah 1 Utama. Macam-macam yang tersedia kat sini.  Cuma, pada pandangan seorang pelabur hartanah (macam korang), ini antara…

    Gaji RM2,000, tapi beli rumah setiap 6 bulan?

    Mungkin ramai yang terkejut lepas baca headline kat atas ni. Kalau terkejut je, takpe. Yang pasti, akan ada yang lomparkan macam-macam cemuhan dan tomahan sebab tak percaya. Rasa perkara ni mustahil? Korang boleh cakap macam…

    4 tip power beli apartmen yang susah rugi

    Kalau kita tengok secara kasar, ramai orang Malaysia suka beli rumah jenis apartmen. Rumah jenis ni memang cukup sesuai dengan keadaan di negara kita. Ia adalah alternatif terbaik selain daripada rumah landed (yang sekarang ni,…

    Gaji ciput, tapi nak beli rumah? Baca 9 tip power ini

    “Apa masalah utama untuk orang bergaji kecil yang nak beli rumah?” Antara alasan yang paling ramai orang pakai adalah kekangan kat bahagian kewangan, dan tak tahu asas beli rumah pertama yang betul. Tok percaya. Kalau…

    Cara elak beli rumah yang tak kena dengan harga?

    Takde siapa yang suka bayar harga lebih daripada yang sepatutnya. Tak kira la apa-apa jenis barang sekalipun. Nak beli rumah, tapi tak check dulu nilai semasa rumah yang korang nak beli. Ini salah satu perkara…

    Capai matlamat pelaburan hartanah, dan buat untung paling kurang 1 kali ganda dengan strategi ini

    Sebelum mencapai sebarang matlamat, kenalah tetapkan matlamat yang kita nak capai dulu. Ini adalah asas yang semua orang patut buat. Ramai juga yang tanya kat Tok. Ada tak strategi yang boleh bantu mencapai matlamat pelaburan…